  • Data: 2005-10-09 20:55:01
    Temat: rozwód a wyjazd dzieka za granic
    Od: "Stryjenka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jestem po rozwodzie. Z pierwszego małżeństwa mam dziecko. Mój były mąż nie
    ma ograniczonych praw rodzicielskich. Chcę wyjść ponownie za mąż za
    cudzoziemca i zamieszkać na stałe razem z córką i nowym mężem za granicą.
    I tu rodzą się moje wątpliwości i pytanie:
    1. Czy ojciec dziecka może zablokować dziecku paszport? Jeżeli tak, to w
    jaki sposób?
    2. Czy ojciec dziecka może nie wyrazić zgody na wyjazd i pobyt stały swojej
    córki za granicą skoro sąd ustalił, że miejsce zamieszkania matki jest
    miejscem zamieszkania dziecka?
    3. Czy ja i moja córka jako tzw. obywatelki UE możemy mieszkać w dowolnym
    miejscu Unii i byłemu mężowi nic do tego?
    Pozdrawiam
    Stryjenka