  • 11. Data: 2002-08-26 14:24:08
    Temat: Czy zawsze musi być rozrawa ugodowa? Było : Re: rozwód a miaszkanie
    Od: "Grindż" <a...@b...gnet.pl>

    OK. Dzięki. Rozumiem, że wniosek o podział mieszkania składam w pozwie
    (popraw mnie, jeżeli się mylę).

    Mam jeszcze jedno pytanie, z nieco innej beczki: czy zawsze i bezwzględnie
    sąd traktuje pierwszą rozprawę jako pojednawczą? Czy jest szansa
    (skutecznego) zwrócenia się do sądu o odstąpienie od rozprawy pojednawczej i
    orzeczenie rozwodu ze skutkiem natychmiastowym już na pierwszej rozprawie?

    Chodzi oczywiście o czas - pomiędzy jedną rozprawą a drugą może minąć pół
    roku, w tym czasie np. żona może do woli sobie rozrabiać, z niekorzystnymi
    skutkami prawnymi dla mnie :-( I wtedy to chyba zostaje tylko sepracja
    natychmiast plus sprawa o rozwód trochę później, co oczywiście podniesie
    koszty całej imprezy? :-(

    Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki,
    Grindż

  • 12. Data: 2002-08-26 14:36:20
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Grindż <a...@b...gnet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:akddla$72j$...@n...tpi.pl...
    > OK. Dzięki. Rozumiem, że wniosek o podział mieszkania składam w pozwie
    > (popraw mnie, jeżeli się mylę).

    nie mylisz się...sąd na wniosek orzeknie w tej kwestii

    > Mam jeszcze jedno pytanie, z nieco innej beczki: czy zawsze i bezwzględnie
    > sąd traktuje pierwszą rozprawę jako pojednawczą? Czy jest szansa
    > (skutecznego) zwrócenia się do sądu o odstąpienie od rozprawy pojednawczej

    nie wolno ,... musi bezwzlednie sąd próbować pogodzić strony

    > orzeczenie rozwodu ze skutkiem natychmiastowym już na pierwszej rozprawie?

    absolutnie nie ...

> [...]
    > skutkami prawnymi dla mnie :-( I wtedy to chyba zostaje tylko sepracja
    > natychmiast plus sprawa o rozwód trochę później, co oczywiście podniesie

    tu możesz prosić o zwolnienie ,zmniejszenie , ale musisz sie wykazać podst.
    dlaczego sąd miałby zmniejszyć ewentualnie umorzyć...

    Sandra