  • 1. Data: 2004-05-03 16:54:16
    Temat: rozwód
    Od: "Jędrek" <J...@w...pl>

    Żona wyjechała za granicę do pracy na 3 miesiące. Jednak jest tam już pół
    roku i powiedziała że już nigdy nie wróci do polski bo jej tam dobrze i nie
    chce mieć ze mna już więcej nic wspólnego.

    Chcę się z nią rozwieść.

    Tylko że ona nie chce przyjechać do polski.

    Co robić ?

  • 2. Data: 2004-05-04 10:20:19
    Temat: Re: rozwód
    Od: c...@o...pl

> [...]
    > chce mieć ze mna już więcej nic wspólnego.
    >
    > Chcę się z nią rozwieść.
    >
    > Tylko że ona nie chce przyjechać do polski.

    Napisać pozew rozwodowy, a w nim podać - oprócz adresu zameldowania - także
    zagraniczny adres pobytu żony. Co z tego wyniknie ? Rychło się przekonasz. Jak
    nie zrobisz nic to i niczego nie osiągniesz...

    PS. A nie masz ochoty pojechać do żony i zobaczyć co ją tam trzyma? W Polsce
    teraz takie "bezkrólewie" i chaos, że wcale się jej nie dziwię, że wracać nie
    chce ... Ale to uż inny temat...

  • 3. Data: 2004-05-04 13:35:06
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    > PS. A nie masz ochoty pojechać do żony i zobaczyć co ją tam trzyma?

    No blagam, nie badz naiwna.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 4. Data: 2004-05-04 19:25:26
    Od: c...@o...pl

    > No blagam, nie badz naiwna.

    Naiwna?
    Primo:Być może znalazłby tam bardzo konkretny powód do rozwodu w postaci
    czarnowłosego Włocha... Bo jak na razie to nie podał żadnego powodu, chyba tylko
    ten, że ona nie chce wrócić do Polski. Ale czy brak patriotyzmu może by powodem
    do rozwodu ????
    Secundo: Może tam jest jej naprawdę lepiej a ona wcale nie chce porzucić męża
    tylko kraj. I żyliby sobie w tej Italii długo i szczęśliwie ....:)))

  • 5. Data: 2004-05-04 20:58:48
    Od: "Jędrek" <J...@w...pl>

    Użytkownik <c...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    męża
    > tylko kraj. I żyliby sobie w tej Italii długo i szczęśliwie ....:)))

    Troszkę więcej już wiem. Dziękuje ze porady.

    Wydaje mi się uzasadnionym powód rozwodu.
    Po złożeniu pozwu rozwodowego, nie podam gdzie ona teraz mieszka bo nie wiem
    napewno. Sąd doręczy wezwanie na rozprawę dla niej w miejscu zameldowania.
    Co będzie kiedy ona się nie zgłosi ?
    Koszmar

    Jędrek

  • 6. Data: 2004-05-05 18:45:09
    Od: "t...@p...onet.pl" <t...@c...onet.pl>

> [...]
    > napewno. Sąd doręczy wezwanie na rozprawę dla niej w miejscu zameldowania.

    Sąd nie doręcza na adres zameldowania tylko na adres zamieszkania, a to
    znaczna różnica.

    Pozdr.

  • 7. Data: 2004-05-05 19:22:17
    Od: "Jędrek" <J...@w...pl>

    Użytkownik "t...@p...onet.pl" <t...@c...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:0aac.00000367.40993635@newsgate.onet.pl...

    > Sąd nie doręcza na adres zameldowania tylko na adres zamieszkania, a to
    > znaczna różnica.
    >
    > Pozdr.

    Skąd Sąd wie, jaki jest adres zamieszkania ? Skora ja sam nie wiem gdzie
    żona jest dokładnie ?

    Jędrek

  • 8. Data: 2004-05-05 19:34:48
    Od: "M" <t...@c...onet.pl>

> [...]
    > wiadomości news:0aac.00000367.40993635@newsgate.onet.pl...

    > Skąd Sąd wie, jaki jest adres zamieszkania ? Skora ja sam nie wiem gdzie

    Sąd będzie wiedział o ile podasz ten adres w pozwie a podanie go jest Twoim
    obowiązkiem - zob art 126 kpc. Jeżeli podasz tylko adres zameldowania, pod
    ktorym to adresem Twoja zona faktycznie nie mieszka, to sad najpierw sprobuje
    tam jej doreczyc odpis pozwu, a jak to sie nie uda (bo przeciez jej tam nie
    ma) to moze Cie wezwac do uzupelnienia braku formalnego w postaci
    nieprawidlowego adresu. Bedziesz mial na to uzupelnienie 7 dni - po
    bezskutecznym uplywie sad (a wlasciwie przewodniczacy) zwroci Ci pozew i
    bedzie po zabawie. Wiec ostatecznie lepiej zebys poznal ten adres juz teraz -
    przeciez musisz miec z nia jakis kontakt, sprobuj sie dowiedziec tego.

    Ewentualnie mozliwe jest jeszcze ustanowienie kuratora do doreczen dla Twojej
    zony - moze to miec miejsce na Twoj wniosek. Ale, o ile sie orientuje, to Ci
    sprawy nie ulatwi, bo puki Twoja zona sie nie zglosi, to sprawa nie moze byc
    rozstrzygnieta. Choc wiem ze istnieje jakas mozliwosc orzeczenia
    rozwodu "jednostronnego", tj. bez faktycznego udzialu drugiej strony - ale nie
    wiem nic wiecej na ten temat.

  • 9. Data: 2004-05-06 19:19:34
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    M wrote:
> [...]
    > tam jej doreczyc odpis pozwu, a jak to sie nie uda (bo przeciez jej tam nie
    > ma) to moze Cie wezwac do uzupelnienia braku formalnego w postaci

    Podanie adresu pod którym strona nie przebywa jest brakiem formalnym pozwu?

    > Bedziesz mial na to uzupelnienie 7 dni - po
    > bezskutecznym uplywie sad (a wlasciwie przewodniczacy) zwroci Ci pozew i
    > bedzie po zabawie.

    Spodziewałbym się raczej zawieszenia postępowania.

    KG