    From: "Piotrek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: rozwiązanie umowy z deveoperem.
    Date: Fri, 3 Oct 2003 22:19:58 +0200
    Sender: k...@p...onet.pl@host-ip174-216.crowley.pl

    Witam wszystkich.

    Mam dwa pytania.
    1. dotyczy rozwiązania umowy przedwstępnej sprzedaży nowo budowanego miejsca
    parkingowego. chcę rozwiązać umowę i żądać zwrotu wpłaconych pieniędzy.
    problem polega na tym iż jedna z rat została wpłacona na błędny nr konta z
    winy tegoż developera. Mimo niezgodności nr konta z danaymi konta odbiorcy
    bank zaksięgował ratę na niewłaściwym koncie. z tego co mi wiadomo developer
    procesuje się z bankiem (od kilku miesięcy) bez skutku. Moje pytanie jest
    następujące. Czy jeśli rozwiąże umowę, developer powinien mi oddać tą
    błędnie zaksięgowaną ratę, czy też wtedy sam będę musiał dochodzić jej
    zwrotu od banku? podkreślam iż to właśnie developer podał błędny nr konta (w
    formie pisemnej), zaś ja nieświadomie dokonałem wpłaty na to konto.
    2. developer odwleka podpisanie notarialnego aktu własności mieszkania.
    chciałbym to zrobić jak najszybciej - nie wiadomo czy nie padnie. Niestety
    wg umowy przedwstępnej podpisanie aktu ma nastąpić w kancelarii wybranej
    przez developera, zaś w niej terminy są zarezerwowane na kilka miesięcy do
    przodu. czy mam jkieś podstawy (np. prawne) aby wymóc na nim jak najszybsze
    podpisanie aktu notarialnego?

    z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
    Piotrek