  • 21. Data: 2020-02-01 17:56:55
    Temat: Re: rodzina zastepcza
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 01 Feb 2020 16:31:50 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Tak ogolnie to jest nas na swiecie tyle ze moze rodzic 1 lub wcale i od
    > tego gatunek nie wyginie jeszcze długi długi czas.

    A kiedy juz bedzie zagrozony, to co - przymus rodzenia ?

    Poza tym kto zarobi na nasze emerytury ?

    J.

  • 22. Data: 2020-02-02 02:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A kiedy juz bedzie zagrozony, to co - przymus rodzenia ?

    Ani ty ani twoje dzieci nie beda sie musiały tym przejmować.
    W jednych miejscach rodzi sie mniej dzieci, w innych wiecej - przyrost
    jest zdecydowanie dodatni (az nadto) - nie probujmy rozwiazywac problemów
    (w skali Ziemi) które nie istnieja.

    > Poza tym kto zarobi na nasze emerytury ?

    hahahahaha, jeżeli sam sobie nie zarobisz na emeryture to bedziesz biedny
    na starosc.
    Jeszcze sie nie zorientowałes i liczysz na budzet?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 23. Data: 2020-02-03 09:11:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-02-02 o 02:00, Budzik pisze:

    > Ani ty ani twoje dzieci nie beda sie musiały tym przejmować.

    Nie ma się czym chwalić, że nie myślisz o przyszłości :)

    > W jednych miejscach rodzi sie mniej dzieci, w innych wiecej - przyrost
    > jest zdecydowanie dodatni (az nadto) - nie probujmy rozwiazywac problemów
    > (w skali Ziemi) które nie istnieja.

    Ach tak, to już rozumiem, nie chodzi o to, aby ludzie się nie
    rozmnażali, tylko aby się rozmnażali tylko ci, którym Budzik lub inny
    Zandberg pozwoli, a nie rozmnażali się ci, którzy na to zgody nie mają :)

    > hahahahaha, jeżeli sam sobie nie zarobisz na emeryture to bedziesz biedny
    > na starosc.
    > Jeszcze sie nie zorientowałes i liczysz na budzet?

    Jeśli nie będzie dzieci, to nieważne, ile oszczędzisz, i tak nie
    będziesz nic z tego miał. Polecam obejrzeć film "Ludzkie dzieci", gdzie
    w reżyserskiej fikcji dobrze uchwycono to, jak mógłby wyglądać świat bez
    kolejnego pokolenia.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2020-02-03 12:43:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 3 Feb 2020 09:11:05 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Jeśli nie będzie dzieci, to nieważne, ile oszczędzisz, i tak nie
    > będziesz nic z tego miał.

    Media mętnego nurtu podają, że biskup generał Leszek Ochlej Głódź dostaje
    od 10.760 zł do 17.725 zł brutto emerytury wojskowej, a od tego roku może
    również liczyć na kościelną.
    Mieszka nie najgorzej, podobno jest przyjacielem zwierząt, zwłaszcza
    danieli.
    Nic nie wiadomo o jego dzieciach.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ,,Nie ma takiego problemu, ani osobistego, ani rodzinnego, ani narodowego,
    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 25. Data: 2020-02-03 20:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

> [...]
    > rozmnażali, tylko aby się rozmnażali tylko ci, którym Budzik lub
    > inny Zandberg pozwoli, a nie rozmnażali się ci, którzy na to zgody

    Dokładnie odwrotnie. Niech sie rozmnażaja ci ktorzy tego chca.
    Przeciez ja odpowiadałem na pomysł "przymusu rodzenia".

> [...]
    > będziesz nic z tego miał. Polecam obejrzeć film "Ludzkie dzieci",
    > gdzie w reżyserskiej fikcji dobrze uchwycono to, jak mógłby wyglądać

    Ale dlaczego miałoby nie być dzieci?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 26. Data: 2020-02-03 21:44:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-02-03 o 20:59, Budzik pisze:

    > Dokładnie odwrotnie. Niech sie rozmnażaja ci ktorzy tego chca.
    > Przeciez ja odpowiadałem na pomysł "przymusu rodzenia".

    Zatem odpowiadałeś na coś, czego nie ma, bo nikt nikogo do rodzenia nie
    zmusza.

    Jeśli jednak zgaszasz się, że więcej pieniędzy ma ten, kto pieniądze do
    banku wpłacił, niż ten, co nie wpłacił (nie zarobił), z czego nie wynika
    obowiązek posiadania pieniędzy, tak samo to, że większą emeryturę ma
    ten, kto do systemu emerytalnego się bardziej dołożył (wychował dzieci),
    niż ten, kto się w ten sposób nie dokładał.

    > Ale dlaczego miałoby nie być dzieci?

    Bo piszesz o tym, że nie musimy się rozmnażać (bo się w Afryce
    rozmnażają podwójnie). Tymczasem to nie jest tak, że jak w Afryce
    przybyło 50 milionów ludzi, to u nas przez 20 lat może się urodzić 100
    tysięcy i będzie ok.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2020-02-04 11:38:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale ich nienawidzisz za odebranie Ci esbeckiej emerytury.
    To ile miałeś przed?

    -----

  • 28. Data: 2020-02-04 11:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Zatem odpowiadałeś na coś, czego nie ma, bo nikt nikogo do rodzenia
    > nie zmusza.

    No zgadza sie. Ale w dyskusji pojawiło sie pytanie o taki przymus wiec
    odpowiedziałem.

> [...]
    > emeryturę ma ten, kto do systemu emerytalnego się bardziej dołożył
    > (wychował dzieci), niż ten, kto się w ten sposób nie dokładał.

    Podchwytliwe i ciekawe.
    Czy wieksza emeryture powinien miec ten co przez 50 lat zarabiał 10
    krotnosc sredniej pensji i takowe wpłacał składki czy ktos kto pracował
    za srednia (albo zeby było jeszcze ciekawiej - pracował na czarno) ale ma
    5 dzieci...
    Obecny system premiuje zdecydowanie tego pierwszego.
    Jak rozumiem, ty sugerujesz ze powinien tego drugiego ale skąd mamy
    pewnosc ze jego dzieci nie beda rownie mało wkładali do systemu jak ich
    ojciec? Czy zatem emerytura ojca powinna byc zalezna od wpłat dzieci?
    Wychodzi z tego piramida jak w amwayu...

> [...]
    > rozmnażają podwójnie). Tymczasem to nie jest tak, że jak w Afryce
    > przybyło 50 milionów ludzi, to u nas przez 20 lat może się urodzić

    Nie jest? Dlaczego?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 29. Data: 2020-02-04 12:08:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-02-04 o 11:59, Budzik pisze:

> [...]
    > krotnosc sredniej pensji i takowe wpłacał składki czy ktos kto pracował
    > za srednia (albo zeby było jeszcze ciekawiej - pracował na czarno) ale ma

    To jest bardzo dobry przykład.
    Ten co pracuje 50 lat, to:
    - po pierwsze - on tych składek nie opłacał sobie, tylko szło to na
    ówczesnych emerytów
    - nawet jakby przyjąć fikcję, że sobie odkładał, to 50 lat temu, 40 lat
    temu ile odkładał? Dolara miesięcznie? A emeryturę dostaje
    zrewaloryzowaną - w setkach dolarów.

    A czemu dostaje? Bo właśnie ci, którzy 50 lat temu nawet nie pracowali,
    ale "produkowali" dzieci wnieśli do systemu emerytalnego prawdziwe
    aktywo w postaci pracującego obywatela.

> [...]
    > ojciec? Czy zatem emerytura ojca powinna byc zalezna od wpłat dzieci?
    > Wychodzi z tego piramida jak w amwayu...

    Pewności nie ma, ale mamy statystykę. Można ocenić, że jakiś poważny
    procent dzieci będzie w przyszłości pracować, za to można mieć pewność,
    że dzisiejsze składki nigdzie nie są odkładane, bo idą na obecnych emerytów.

    > Nie jest? Dlaczego?

    Dlatego że nawet niewielki ujemny przyrost naturalny powoduje w
    perspektywie pokoleń wymarcie społeczeństwa, narodu, zwał jak zwał.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2020-02-04 13:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > - nawet jakby przyjąć fikcję, że sobie odkładał, to 50 lat temu, 40
    > lat temu ile odkładał? Dolara miesięcznie? A emeryturę dostaje

    To akurat nie jego wina ze panstwo wymysliło sobie ten system tak a nie
    inaczej.
    Zapewne, zarabiajac duzo, wolałbym odkładać sobie na czarna a nie płacic
    teraz za innych.

    > A czemu dostaje? Bo właśnie ci, którzy 50 lat temu nawet nie
    > pracowali, ale "produkowali" dzieci wnieśli do systemu emerytalnego
    > prawdziwe aktywo w postaci pracującego obywatela.

    No i co z tego skoro ten pracujacy obywatel wcale niekoniecznie musi być
    pracujacy...?
    Zeby było smieszniej - ZUs dzis ma sie całkiem dobrze (duzo lepiej niz 10
    lat temu) bo go zasilili przybysze z zza granicy. I komu tu dziekowac?

> [...]
    >
    > Dlatego że nawet niewielki ujemny przyrost naturalny powoduje w
    > perspektywie pokoleń wymarcie społeczeństwa, narodu, zwał jak zwał.

    Przyjda inni. Spoleczenstwo sie zmieni, rosrosnie, ewoluuje.
    Chyba nei sugerujesz ze za 100 lat w Polsce nikt nie bedzie mieszkał?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,