  • 1. Data: 2020-01-29 00:30:19
    Temat: Żeby się sędziom chciało chcieć
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://www.salon24.pl/u/polityka-od-kuchni/1015717,
    prezes-rzeplinski-jedyny-uczciwy

    28 stycznia 2020, 19:30 312 odsłon

    Prezes Rzepliński, jedyny uczciwy!

    Jest rok 2004 - już szesnaście lat temu (ależ ten czas leci!). Andrzej
    Rzepliński - wówczas jeszcze nie prezes Trybunału Konstytucyjnego, lecz
    prosty profesor - pisze artykuł Gazety Wyborczej - artykuł na temat
    pilnej konieczności reformy sądownictwa. A dlaczego pan profesor widział
    taką konieczność i jakie przedstawił środki naprawy, to można przeczytać
    w tekście, do którego na dole strony zamieściłam link. Ponieważ jednak
    wiem, że wiele osób nie podąża za linkami, co celniejsze fragmenty tu
    przedstawiam - dla dobra Polski i do wykorzystania przez Prawo i
    Sprawiedliwość.

    "(...) sądy w odczuciu społecznym i w przekonaniu ludzi biznesu nie
    spełniają dostatecznie swojej funkcji. Sądy i sędziowie zbierają więcej
    ocen negatywnych niż pozytywnych w badaniach opinii publicznej".

    "Media informują o wcale licznych - jak na profesję ludzi o
    nieskazitelnych charakterach - aferach korupcyjnych, pijanych sędziach w
    gmachach sądów i pijanych sędziach za kierownicą samochodów, sędziach -
    sprawcach przestępstw pospolitych. Co do części tych afer dotychczasowe
    mechanizmy ustawowe korekcyjne są bezradne wobec siły układu, wobec
    przejawów demonstrowanej publicznie mentalności oblężonej twierdzy
    najważniejszych struktur naszego sądownictwa. Bardzo krytyczne, w
    wyniku sygnałów od świata biznesu, są wobec sądów polskich poważne
    instytucje międzynarodowe, w tym Unia Europejska i Bank Światowy. ".

    "Dodajmy, że ten stan rzeczy dotkliwie odczuwa większość sędziów, którzy
    pracując uczciwie i nie godząc się na nie dość energiczne radzenie sobie
    z patologią, pracują ze świadomością coraz gorszych ocen sądownictwa.
    Nie stać nas na choćby jednego niemądrego lub choćby jednego
    nieuczciwego sędziego. Obserwując relacje mediów o przypadkach
    aferalnych, łapię się jednak na tym, że nie tyle mam pretensje do takich
    niezbyt mądrych lub niezbyt uczciwych sędziów w opisywanych w ostatnich
    latach około stu sprawach - ile szczególnie martwią mnie przypadki
    ewidentnej pasywności części prezesów sądów".

    " Nikt nie nauczył (sędziów - przyp. aut.) etyki pracy: w domu, szkole
    lub harcerstwie. Nikt nie nauczył organizacji pracy w czasie aplikacji.
    Zadzwonić do męża/żony w supermarkecie na sąsiednie stoisko, to się
    potrafi, a zadzwonić albo napisać maila do innej instytucji, aby coś od
    razu ustalić (choćby czy świadek rzeczywiście jest w delegacji lub
    chory), już się nie potrafi.".

    "Sędziowie państw unijnych nie wiedzą, co to immunitet sędziowski, a nie
    ma żadnych sygnałów, aby ktokolwiek nastawał tam na niezawisłość
    sędziego. Jest zbyt wiele sygnałów patologicznego korzystania przez
    polskich sędziów z tego przywileju, abyśmy nie musieli coś z tym zrobić.
    Konstytucji, która gwarantuje sędziom ten przywilej, nie zmienimy,
    możemy jednak zmienić ustawę, która określa postępowanie w sprawie
    uchylenia immunitetu. Nie może być nim objęty obowiązek poddania się
    przez kierowcę - kimkolwiek by on był - badaniu na obecność alkoholu we
    krwi. O konieczności takiego badania na terenie sądu powinien decydować
    bezzwłocznie prezes danego sądu. ".

    "Aby KRS przestała być w znacznej mierze swoistym państwowym związkiem
    zawodowym konserwującym interesy źle służące polskiemu sądownictwu, w
    jej składzie muszą być reprezentowani przedstawiciele innych profesji
    prawniczych, w tym adwokatów, radców prawnych, notariuszy, prokuratorów
    i uczonych prawników."

    " Było oczywiste już dla starożytnych Egipcjan, że mądry i uczciwy
    sędzia naprawi swymi wyrokami złe prawo, a zły i nieuczciwy zdegeneruje
    dobre prawo"

    https://docplayer.pl/6485285-Zeby-sie-sedziom-chcial
    o-chciec.html

    Opublikowano: 28 stycznia 2020, 19:30 ; Ostatnia aktualizacja: 28
    stycznia 2020, 20:33

  • 2. Data: 2020-01-29 10:58:24
    Temat: Re: Żeby się sędziom chciało chcieć
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-29 o 00:30, u2 pisze:

    Pozwolę sobie przypominać ze jesteś tym palantem od niechcianej
    prasówki i kretynem który nie potrafi się zastosować do swojej rady
    czyli do ustawienia filtra na oponenta.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2020-01-29 13:05:25
    Od: Runt <R...@a...org>

    W dniu 2020-01-29 o 00:30, u2 pisze:
    > https://www.salon24.pl/u/polityka-od-kuchni/1015717,
    prezes-rzeplinski-jedyny-uczciwy
    /ciach/

    nie dość że zaśmiecasz psp to jeszcze tu? masz od wiersza? ;-)))

    --
    Runt

    "Do polityki nie idzie się dla pieniędzy!" - (c) J.Kaczyński

  • 4. Data: 2020-01-29 14:28:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 29 Jan 2020 13:05:25 +0100, Runt napisał(a):

    > nie dość że zaśmiecasz psp to jeszcze tu? masz od wiersza? ;-)))

    Zbliża się koniec miesiąca, więc rywalizacja o figurkę husarza się
    zaostrza. Piebiak za byle co jej przecie nie da.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2020-01-29 15:41:23
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 29.01.2020 o 14:28, sracz z UB pisze:

    > Zbliża się koniec miesiąca, więc rywalizacja o figurkę husarza się
    > zaostrza. Piebiak za byle co jej przecie nie da.

    ta, pogadali sobie srunt ze sraczem z UB:))))))))