  • 91. Data: 2020-02-06 11:10:34
    Temat: Re: rodzina zastepcza
    Od: Kviat

    W dniu 05.02.2020 o 19:45, ąćęłńóśźż pisze:
    > O, główny i ostateczny argument wszelkiego pedalstwa!
    >

    > -----

    Nie moja wina, że bredzenie o wyższości jednego narodu nad drugim
    kojarzy ci się z pedalstwem.
    I może słusznie ci się kojarzy, pewnie masz jakieś powody.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 92. Data: 2020-02-06 11:18:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-02-06 o 11:10, Kviat pisze:

    > Nie moja wina, że bredzenie o wyższości jednego narodu nad drugim
    > kojarzy ci się z pedalstwem.
    > I może słusznie ci się kojarzy, pewnie masz jakieś powody.

    Ależ kwiatuszku, nikt tu nie mówi o wyższości narodów, tylko że niektóre
    narody są w czymś lepsze, a w czymś gorsze. To chyba oczywiste, skoro i
    ludzie między sobą się różnią.

    Na przykład Niemcy są dobrzy w wykonywaniu rozkazów. Za to w narodzie
    żydowskim jest dużo osób mających smykałkę do handlu i bankowości.

    Że ci się to od razu kojarzy z wyższością i faszyzmem - nie nasza wina.
    Współczujemy.

    Powrotu do zdrowia życzę.

    --
    Liwiusz

  • 93. Data: 2020-02-06 11:22:42
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia 05 Feb 2020 17:59:51 GMT, Budzik napisał(a):

    > Ale przeciez spolki skarbu p. leca cały czas w doł.
    >
    > https://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/534649,
    spolki-skarbu-
    > panstwa-straty-rok-spadki-na-gieldzie.html

    No właśnie. Za IV RP kupili rafinerię w Możejkach, żeby za kilka miliardów
    pobawić się na koszt suwerena. Teraz zostaliśmy mocarstwem lotniczym, bo
    mamy Condora. Ciekawe, ile czasu zajmie doprowadzenie samolotów stanu koni
    arabskich.
    Nawet nie pytam o milion aut elektrycznych i pół miliarda drzew, ale gdzie
    jest ten prom, pod który Mateusz Krzywousty podłożył stępkę w czerwcu 2017.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 94. Data: 2020-02-06 11:34:58
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-06 o 11:18, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > Na przykład Niemcy są dobrzy w wykonywaniu rozkazów. Za to w narodzie
    > żydowskim jest dużo osób mających smykałkę do handlu i bankowości.

    nie tylko, chodzi tu bardziej o sposób wychowania. Religia nakazuje
    część dzieci kształcić bardzo wcześnie w nauce pisania i czytania, w
    momencie, kiedy mózg jeszcze się wykształca, to powoduje, że mózg buduje
    się w inny sposób. Taka anegdota (żona interesuje się historią i
    wygrzebała) - otóż na przełomie wieków był pewien mit, że Żydzi
    mieszkający w Łodzi rozmnażają się bardziej niż Polacy tam mieszkający.
    Otóż jak przeprowadzono badania, okazało się, że pomijając błąd
    statystyczny rozmnażają się podobnie, jest kwestia przeżywalności
    niemowląt. Żydzi przez swoje religijne definicje koszerności/czystości
    ect, dawali większe szanse dla przeżycia niemowlaków. Więc tu nie ma
    problemu pochodzenia, a problem środowiska i pewnej kultury.

    --
    http://polpodroznik.com

  • 95. Data: 2020-02-06 11:42:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 6 Feb 2020 11:18:29 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Na przykład Niemcy są dobrzy w wykonywaniu rozkazów. Za to w narodzie
    > żydowskim jest dużo osób mających smykałkę do handlu i bankowości.

    Możesz podeprzeć się jakimiś badaniami?
    Ja słyszałem, że Polacy mają awersję do wody i mydła, ale za to sprawnie
    kradną samochody.

  • 96. Data: 2020-02-06 11:53:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-02-06 o 11:42, Olin pisze:

    > Możesz podeprzeć się jakimiś badaniami?

    Wyników jest mnóstwo.
    https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sour
    ce=web&cd=5&ved=2ahUKEwios6ze37znAhVBI1AKHZUIDIMQFjA
    EegQINxAB&url=https%3A%2F%2Fpressto.amu.edu.pl%2Find
    ex.php%2Feip%2Farticle%2Fdownload%2F9376%2F19704&usg
    =AOvVaw1EfJ5z-qN4QU1LLf1rEOSZ

    Po części wynika to z nieracjonalnych zakazów - na przykład kiedyś
    chrześcijanom lub muzułmanom zakazywano zajmowania się lichwą, więc
    średniowieczną bankowość opanowali żydzi.

    Ciekawym byłoby raczej znaleźć badanie przeczące takiej tezie.

    > Ja słyszałem, że Polacy mają awersję do wody i mydła, ale za to sprawnie
    > kradną samochody.

    Kradzieże można ująć jako efekt uboczny umiejętności kombinowania, co
    można uzasadnić setkami lat życia pod obcym prawem. Sama umiejętność
    jest oczywiście przydatna, trudno na przykład wygrać wojnę, nie umiejąc
    dobrze oszukiwać, szpiegować itp.

    --
    Liwiusz

  • 97. Data: 2020-02-06 11:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Chyba tylko jeden sie zmienil ostatnio.

    Mysle ze wiesz ktorego mam na mysli...

    > Nowa RN jest od czerwca ... ale na papierze to fachowo wyglada
    > https://www.orlen.pl/PL/RelacjeInwestorskie/RaportyB
    iezace/Strony/Rap
    > ort-biezacy-nr-28-2019.aspx

    9,spolki-skarbu-pan

    > ale czy sa ku temu podstawy w wynikach, tudziez czy bardziej niz
    > inne firmy ?
    > Z artykulu wynika, ze bardziej ... ale to byl rok 2016, a co teraz ?

    Jeżeli nie wiesz o przyczynach to o czym my mamy rozmawiac...? ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 98. Data: 2020-02-06 12:29:39
    Od: Kviat

    W dniu 06.02.2020 o 11:18, Liwiusz pisze:

    > Ależ kwiatuszku, nikt tu nie mówi o wyższości narodów, tylko że niektóre
    > narody są w czymś lepsze, a w czymś gorsze.

    Co za bzdura.

    > To chyba oczywiste,

    Tylko dla faszystów.

    > skoro i
    > ludzie między sobą się różnią.

    Tyle, że ludzie istnieją w rzeczywistości, a pojęcie narodowości tylko w
    głowach narodowców.

    > Na przykład Niemcy są dobrzy w wykonywaniu rozkazów. Za to w narodzie
    > żydowskim jest dużo osób mających smykałkę do handlu i bankowości.

    Co za bzdura. To są faszystowskie stereotypy nie mające nic wspólnego z
    rzeczywistością.

    "Narodowość (przynależność narodowa lub etniczna) jest deklaratywną
    (opartą na subiektywnym odczuciu) cechą indywidualną każdego człowieka,
    wyrażającą jego związek emocjonalny (uczuciowy), kulturowy lub
    genealogiczny (ze względu na pochodzenie rodziców) z określonym narodem""

    Popatrz na obecnie rządzących w Polsce. Też są dobrzy w wykonywaniu
    rozkazów. A prezes i premier smykałkę do interesów i bankowości mają
    wręcz wybitną. Zgodnie z twoją definicją nie są Polakami.

    > Że ci się to od razu kojarzy z wyższością i faszyzmem - nie nasza wina.
    > Współczujemy.

    Że tobie się nie kojarzy - nie nasza wina.
    Trzeba było nie spać w szkole.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 99. Data: 2020-02-06 12:59:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 6 Feb 2020 11:53:57 +0100, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    EegQINxAB&url=https%3A%2F%2Fpressto.amu.edu.pl%2Find
    ex.php%2Feip%2Farticle%2Fdownload%2F9376%2F19704&usg

    Dałeś linkę do artykułu "Wizerunek średniowiecznego Żyda".
    W jaki sposób to dowodzi, że Żydzi mają większą smykałkę do handlu niż
    Chińczycy albo Egipcjanie? O klasyfikacji w skuteczności wykonywania
    rozkazów, w której ponoć przewodzą Niemcy możemy porozmawiać później.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 100. Data: 2020-02-06 13:10:12
    Od: Kviat

    W dniu 06.02.2020 o 11:53, Liwiusz pisze:

> [...]
    EegQINxAB&url=https%3A%2F%2Fpressto.amu.edu.pl%2Find
    ex.php%2Feip%2Farticle%2Fdownload%2F9376%2F19704&usg

    Strzelić do własnej bramki. Bezcenne.

    > Po części wynika to z nieracjonalnych zakazów - na przykład kiedyś
    > chrześcijanom lub muzułmanom zakazywano zajmowania się lichwą, więc
    > średniowieczną bankowość opanowali żydzi.

    To się zdecyduj. Mieli większą smykałkę do interesów, czy po prostu
    innym religia nie pozwalała?
    Nie ma to jak do jednego wora wrzucić religię i narodowość. Można w ten
    sposób "wytłumaczyć" dowolną bzdurną tezę.
    Np. taką, że Polak to katolik.

    > Ciekawym byłoby raczej znaleźć badanie przeczące takiej tezie.

    No przecież podałeś linka.
    Skupiłeś się na fragmencie o WIZERUNKU, o tym jak Żydzi byli postrzegani
    i wyciągnąłeś bezsensowne wnioski.

> [...]
    > można uzasadnić setkami lat życia pod obcym prawem. Sama umiejętność
    > jest oczywiście przydatna, trudno na przykład wygrać wojnę, nie umiejąc

    Tak jakby w innych społecznościach nie było złodziei, albo nie było
    innych społeczności żyjących pod obcym prawem...

    Weź człowieku wróć do szkoły, poczytaj coś na temat narodowości,
    kształtowania się pojęcia narodowości i tożsamości narodowej.
    Setki lat... japierdziu.

    W tajemnicy ci powiem, że np. na tzw. ziemiach polskich jeszcze na
    początku XX wieku były miejsca, gdzie ludzie nie mieli pojęcia o
    narodowości i określali się jako "tutejsi".

    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/historia/19
    36682,1,jak-powstala-pierwsza-mapa-francji.read

    "Gdyby Ludwik XV wyjechał kilkadziesiąt kilometrów za Wersal, nie tylko
    nie zrozumiałby języka, w którym mówili jego poddani, ale najpewniej w
    ogóle nie zorientowałby się, w jakim jest państwie."

    "Również w Polsce, jak opisywał Bohdan Baranowski ("W kręgu upiorów i
    wilkołaków"), mieszkańcy wsi "widząc błąkające się po łąkach ogniki
    mówili, że są to pokutujące dusze przekupnych geometrów, którzy przy
    pomiarze ziemi skrzywdzili chłopa".
    Podstawowy problem stojący przed Cassinim i jego podwładnymi polegał na
    tym, że kraj, w którego ostępy się zapuszczali nie był jeszcze Francją,
    zintegrowanym i jednolitym państwem, a spotykani po drodze ludzie wciąż
    nie czuli się Francuzami."

    Twoja "wiedza" na temat narodowości utknęła na poziomie szkoły
    podstawowej, gdy pani od historii pokazywała ci mapy z narysowanymi
    granicami.
    I tak ci zostało do dzisiaj.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr