  • 11. Data: 2003-07-06 03:42:00
    Temat: Re: rewizja placaka
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:hfHNa.122609$kC4.2004637@news.chello.at...

    >> Tu nie ma co interpretować:
    [...]
    widze, ze nie wiesz na co zwrocilem uwage. piszesz:

    "Jeśli chce sprawdzić czy masz broń itp. to musi z czynności
    legitymowania przejść do czynności zatrzymania"

    to zdanie jest nieprawdziwe. bowiem wcale nie jest tak, ze gdy policjant
    chce sprawdzic czy ktos ma bron - MUSI przejsc do jak to nazwales procedury
    zatzrymania. chyba nie bardzo wiesz co oznacza "zatzrymanie" i jakie sa
    konsekwencje prawne zatrzymania, jakie prawa przysluguja zatrzymanemu itp.

    ssj5

  • 12. Data: 2003-07-06 17:39:15
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "ssj5" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > konsekwencje prawne zatrzymania, jakie prawa przysluguja zatrzymanemu itp.

    Wszystkie zdania są prawdziwe.
    Policjant nie ma prawa przeszukiwania osoby poza miejscami określonymi w
    ustawie i rozporządzeniu. W życiu jest tak, ze podchodzi policjant, prosi o
    pokazanie zawartości plecaka i w zasadzie mozesz odmówić, tylko odmowa z
    całą pewnością wzbudzi podejrzenia i wtedy już policjant tak łatwo osoby nie
    wypuści. Zapewne zatrzyma osobę do wyjaśnienia lub w inny sposób zaleznie od
    sytuacji zmusi do pokazania zawartości plecaka, gdyż jeśli nie chcesz
    pokazać zawartości dobrowolnie... istnieje domniemanie, że masz coś na
    sumieniu, chcesz coś ukryć.
    Najlepiej więc pokazywać zawartość kieszeni, plecaka i tego co się ma.
    Pozbyć się na tę chwilę swoich praw i ułatwić policjantowi zadanie. Jeśli
    jest się czystym to taki manewr zajmie niewiele czasu, bo w przypadku
    stawiania jakiegoś oporu, wykłócania się można tylko pogorszyć swoją
    sytuację.
    Policjant jest również dośc zestresowany tą sytuacją.

    Krzysztof 'kw1618'
    Warszawa

  • 13. Data: 2003-07-06 18:14:08
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:79ZNa.141806$kC4.2235262@news.chello.at...

    > Wszystkie zdania są prawdziwe.
    > Policjant nie ma prawa przeszukiwania osoby poza miejscami określonymi w
    > ustawie i rozporządzeniu.

    o Bosz..... pozwol, ze pozostawie, to bez komentarza.
    ssj5
    ps. acha a tak z ciekawosci. kiedys zdarzylo mi sie przeszukiwac delikwenta
    w kiblu. moze znajdziesz to w ustawie albo rozporzadzeniu?
    EOT

  • 14. Data: 2003-07-07 03:38:33
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "ssj5" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    (...)

> [...]
    delikwenta
    > w kiblu. moze znajdziesz to w ustawie albo rozporzadzeniu?

    Czy ustawa lub rozporządzenie są napisane niejasno ? Nieumiejętność czytania
    pozostawiam bez komentarza.

    Cóż ! Polska to dziwna kraina i my przeciętni zjadacze chleba nic na to nie
    poradzimy. Co wybory, to nowe obietnice, nowe hasła, a potem okazuje się że
    zdecydowana większość tych których wybraliśmy dba przede wszystkich o
    interes własny, a nie wyborców. Ale to temat na dyskusję nie na tej grupie.

    Pozdr
    kw

    PS. Jesteś policjantem ?
    EOT

  • 15. Data: 2003-07-07 11:35:25
    Od: s...@p...onet.pl

    > Czy ustawa lub rozporządzenie są napisane niejasno ?

    bardzo jasno.

    > Nieumiejętność czytania
    > pozostawiam bez komentarza.

    procz umiejetnosci czytania wazna jest rowniez umiejetnosc rozumienia tego co
    sie czyta.
    po raz ostatni podejme sie proby przekonania ciebie.pozwol, ze posluze sie
    Twoimi cytatami:

    cyt.
    "Rozporządzenie RM z 17.09.1990 (Dz.U. Nr 70 poz. 409) określa, że policjant
    ma prawo rewidować tylko na dworcach, w portach, w środkach komunikacji."

    nieprawda.odnosze sie uzytego przez Ciebie slowa "tylko". rowniez niezbyt
    precyzyjne jest stwierdzenie " rewidowac" co pod tym pojeciem rozumiesz -
    kontrole osobista/ktora reguluje torozporzadzenie/ czy tez przeszukanie osoby.
    zreszta zarowno kontrola osobista jak i przeszukanie osoby moze miec miejsce
    wszedzie - a nie jak to okresliles TYLKO na dworcach, portach, srodkach
    komunikacji. Przyjmujac to co zalozyles, policjant nie mialby prawa dokonywac
    kontroli osobistej np. w parku, na ulicy itp. zreszta rozporzadzenie, ktore jak
    mniemam czytales okresla wyraznie:

    § 15. 1. Policjant ma prawo dokonać kontroli osobistej w razie istnienia
    uzasadnionego podejrzenia popełnienia przez osobę poddawaną kontroli czynu
    zabronionego pod groźbą kary, gdy kontrola ma na celu zabezpieczenie lub
    ujawnienie dowodów albo rzeczy mających związek z realizacją czynu zabronionego

    a wiec kontrole osobista jest uzalezniona od UZASADNIONEGO PODEJRZENIA....itd,
    a nie od tego, czy ktos przebywa na dworcu, porcie czy srodku komunikacji.

    cyt.
    "Jeśli chce sprawdzić czy masz broń itp. to musi z czynności legitymowania
    przejść do czynności zatrzymania,"

    jeszcze raz porusze ta sprawe. nieprawda. przyjmujesz blednie jakeis dziwne
    zalozenie. jesli chce sprawdzic, czy ktos ma bron, to moge dokonac np. kontroli
    osobistej tej osoby lub przeszukania osoby. I moge wykonac te czynnosci BEZ
    ZATRZYMYWANIA osoby /chodzi o zatzrymanie osoby w trybie przewidzianym w kpk/.a
    wiec, by sprawdzic wcale nie MUSZE ZATRZYMYWAC - jak ty to okresliles.
    oczywiscie, jesli jakas osobe zatzrymam np. na goracym uczynku poplenienia
    przestepstwa to MUSZE sprawdzic, czy nie posiada np broni. i to rozporzadzenie
    mowi:

    § 8. Przystępując do zatrzymania osoby, o której mowa w § 1 pkt 2 i 3,
    policjant jest obowiązany:

    1) sprawdzić czy osoba zatrzymana posiada broń lub inne niebezpieczne
    przedmioty mogące służyć do popełnienia przestępstwa lub wykroczenia albo
    stanowić dowody rzeczowe lub podlegać przepadkowi,

    nie wiem, czy to jest takie trdune do zrozumienia, ale Ty upierasz sie przy
    swoim.

    cyt.
    "Policjant nie ma prawa przeszukiwania osoby poza miejscami określonymi w
    ustawie i rozporządzeniu"

    po raz kolejny napisze - nieprawda. zamiennie uzywasz slowa "PRZESZUKANIE
    OSOBY" "rewizja" nie wiem, czy odroznaisz wiec kontrole osobista od czynnosci
    przeszukania osoby. Ustawa o policji nie okresla MIEJSC przeszukania osoby ale
    tryb i przypadki. dostrzegasz chyba roznice miedzy miejscem przeszukania a
    trybem i przypadkami w jakich mozna dokonac przeszukania:

    Art. 15. 1. Policjanci wykonując czynności, o których mowa w art. 14, mają
    prawo:
    2) zatrzymywania osób w trybie i przypadkach określonych w przepisach Kodeksu
    postępowania karnego i innych ustaw,

    rowniez rozporzadzenie nie DEFINIUJE miejsc kontroli osobistej, a jedynie
    podaje w jakich przypadkach mozna dokonac kontroli. rozporzadzenie DEFINIUJE
    miejcsa przegladania bagazy i sprawdzenia ladunku..

    1. Policjanci w toku wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych,
    dochodzeniowo-śledczych i administracyjno-porządkowych, podejmowanych w celu
    rozpoznawania, zapobiegania i wykrywania przestępstw i wykroczeń oraz
    wypełniania poleceń sądu, prokuratora, organów administracji rządowej i
    samorządu terytorialnego, zwanych dalej "czynnościami służbowymi", mają prawo:

    4) dokonywania kontroli osobistej, a także przeglądania zawartości bagaży i
    sprawdzania ładunku w portach i na dworcach oraz w środkach transportu
    lądowego, powietrznego i wodnego, w razie istnienia uzasadnionego podejrzenia
    popełnienia czynu zabronionego pod groźbą kary.

    staralem sie to przekazac jak najbardziej jasno. bez wzgledu jednak czy sie z
    tym zgodzisz, czy tez nie, ja juz koncze ten watek z Toba.jesli pozostajesz
    nieprzekonany i upierasz sie przy swoim - trudno.

    pzdr

  • 16. Data: 2003-07-07 11:50:52
    Od: "Sebastian" <s...@p...onet.pl>

    Należy odróżnić przeglądanie zawartości bagażu od przeszukania czyli
    czynności procesowej.

    Sebastian

    > W wątku news:be41kc$gpj$1@nemesis.news.tpi.pl doszliśmy do wniosku, że
    > Policjant ma prawo do kontroli osobistej. ponieważ sam wprowadziłem
    > zamieszanie w tym wątku z tym poszukiwaniem broni, więc proponuję zapoznać
    > się z wynikiem tamtej dyskusji, bo akurat ich temat jest mocno zbieżny.
    nie

  • 17. Data: 2003-07-07 14:18:29
    Od: s...@p...onet.pl

    sorki, ale "wycial" mi sie nie ten fragment ustawy o policji. zamiast
    przeszukania, wstawilem zatrzymanie. powinno wiec byc:

[...]

    4) przeszukiwania osób i pomieszczeń w trybie i przypadkach określonych w
    przepisach Kodeksu postępowania karnego i innych ustaw,[...]

    dalej tak samo juz.
    pozdr
    ssj5

  • 18. Data: 2003-07-07 16:35:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A czy ktokolwiek co innego postulował?

  • 19. Data: 2003-07-07 17:01:53
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

> [...]
    > 4) przeszukiwania osób i pomieszczeń w trybie i przypadkach określonych w
    > przepisach Kodeksu postępowania karnego i innych ustaw,[...]

    I właśnie o to chodziło, aby przytaczając odpowiednie cytaty, naświetlić
    czytelnikom sprawę...
    W imieniu grupy dziękuję....

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 20. Data: 2003-07-09 16:47:10
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    rozporzadzenie
    > mowi:
    >
    > § 8. Przystępując do zatrzymania osoby, o której mowa w § 1 pkt 2 i 3,

    To co napisałeś nie jest w pełni prawdą. Sprawdziłeś co się kryje pod § 1
    pkt 2 i 3 ? Nie ?
    Wszystkie typy zatrzymania oprócz procesowego (kpk).
    Zgadzam się z Tobą, że musisz sprawdzić jak zatrzymasz kogoś procesowo, bo
    by Cię jeszcze zabił w radiowozie.
    Tego uczą na szkoleniach, nie różnicują zatrzymań. Tak jest praktyka. Ale w
    p r o c e s o w y m zatrzymaniu nie powołuj się na to rozporządzenie, bo
    teogo rodzaju zatrzymania ono nie opisuje.