  • 1. Data: 2004-06-18 23:55:38
    Temat: Prawo bankowe: wydawanie karty.
    Od: "Kamil" <c...@m...home.pl>

    Witam,

    Sprawa ma sie tak:

    Posiadalem w pewnym banku karte debetowa (visa electron), zostala wydana w marcu
    2003 i byla wazna do marca 2004. Podczas jej zamawiania zostalem telefonicznie
    powiadomiony, ze kazda nastepna karta bedzie wydawana automatycznie i zostanie
    przyslana do mnie miesiac przed utrata waznosci starej karty.
    W miedzy czasie weszla w zycie ustawa z dnia 12 września 2002 r. o
    elektronicznych instrumentach płatniczych (Dz. U. Nr 169, poz. 1385), ktora
    nakazywala odeslanie umowy o wydawanie kart platniczych, wydanych po 1
    pazdziernika 2003 roku.
    Dostalem taka umowe w lutym (ktora odeslalem - nie zgodzilem sie tam na
    przekazywanie moich danych osobowych do firmy zajmujacej sie wydawaniem kart).
    Jednak po 3 dniach przyszla nowa karta...

    Czyli tak - jeszcze przed odeslaniem umowy bank wyrobil mi karte (a karty
    wyrabia jakas firma - na zlecenie, nie bank). Czyli moje dane zostaly przekazane
    osobom trzecim (mimo, ze ustawa mowi o tym, ze klient musi zlozyc pisemna zgode
    aby jego dane mogly byc przekazywane do firmy, ktora sie tym zajmuje).

    Co teraz powinienem zrobic? Czy moge oczekiwac od banku jakiejkolwiek formy
    przeprosin za takie niedopatrzenie?