  • 1. Data: 2003-02-03 18:59:12
    Temat: renta inwalidzka- odwołanie do sądu-bardzo proszę o pomoc
    Od: "raban" <j...@w...pl>

    Witam !
    Czy ktoś mógłby udzielić mi fachowej porady związanej z rentą inwalidzką.
    Zgodnie z art. 14 ustęp 2 ustawy O emeryturach i rentach z Funduszu
    Ubezpieczeń Społecznych :
    jeżeli lekarz orzecznik nie ma możliwości ustalenia daty
    powstania niezdolności do pracy, natomiast ustalono okres, w którym
    niezdolność do pracy powstała, za datę powstania niezdolności przyjmuje się
    datę końcową tego okresu. Jeżeli nie ma możliwości ustalenia ani daty, ani
    okresu powstania niezdolności do pracy, za datę powstania niezdolności
    przyjmuje się datę zgłoszenia wniosku o świadczenie.
    W związku z tym mam pytanie :
    Czy przyjęcia do szpitala z ciężką niewydolnością serca jest wystarczającym
    powodem do uznania przez lekarza orzecznika, że jest to data powstania
    niezdolności do pracy ?
    W trakcie 2 miesięcznego leczenia pacjentowi zmieniano kilka razy diagnozę i
    zapewniano wielokrotnie pacjenta, że jego wyjście ze szpitala w czasie kiedy
    pozostawał on w szpitalu może spowodować nie tylko niezdolność tego
    ostatniego do pracy, ale również jego natychmiastową śmierć.
    Lekarz orzecznik w swojej decyzji uznał, nie wiadomo na jakiej podstawie, że
    samo przyjęcie do szpitala nie jest wystarczającym powodem do uznania tej
    okoliczności za datę powstania niezdolności do pracy.
    Tym sposobem mimo, iż osoba ta została uznana za osobę częściowo niezdolną
    do pracy na okres 3 lat dostała decyzję odmowną, ponieważ w grę wchodzą
    wymagane okresy składkowe i nieskładkowe, na które wpływ ma data powstania
    niezdolności do pracy i co za tym idzie wiek pacjenta ( jest to osoba
    młoda ), a tego wymogu osoba ta nie spełnia w wyniku, według mnie, błędnego
    ustalenia przez lekarza orzecznika daty powstania niezdolności do pracy.
    Dodam, że chodzi mi o odwołanie do sądu. Chciałbym, żeby było ono skuteczne.
    Proszę bardzo o rady. Może jakieś przykłady podobnych spraw, które sam ktoś
    przeżył, albo widział gdzieś w internecie, a może jakiś prawnik-grupowicz mi
    coś poradzi.
    Dziękuję za wysłuchanie.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-02-04 08:17:41
    Od: "fifi" <j...@i...pl>

    Użytkownik raban <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1mrg4$ndp$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

    Warto odwoływać się od decyzji ZUS do Sądu Pracy i Ubezp. Społ.
    Bardzo duża szansa uznania pobytu w szpitalu za początek choroby.
    Co z kartoteką w Przychodni Rejonowej ??? Liczy się pierwsza data
    i Sąd Pracy takową uznał mojej żonie . To co napisze 3 biegłych sądowych
    lekarzy nie wyrąbie siekierą żaden ZUS . Nie bój się wygrać z ZUS-em.

  • 3. Data: 2003-02-04 11:17:18
    Od: "raban" <j...@w...pl>

    Warto odwoływać się od
    decyzji ZUS do Sądu Pracy i Ubezp. Społ.
    Bardzo dziękuję za odpowiedź !!!!!!!!!!!!!!!!!

    Bardzo duża szansa uznania
    pobytu w szpitalu za początek choroby.
    Czy karta leczenia szpitalnego (wypis ze szpitala ) z opisem ekg na dzień
    np.7 kwiecień, który jest zarazem dniem przyjęcia do szpitala może być
    wystarczającym dowodem rozpoczęcia się choroby i niezdolności do pracy?

    Co z kartoteką w Przychodni
    Rejonowej ??? Liczy się pierwsza data
    Dnia 7 kwietnia zgłosiłem się z dolegliwościami sercowymi do przychodni
    rejonowej po raz wtóry ( pierwszy raz 4 kwietnia, ale lekarz zbagatelizował
    sprawe i nie polecił zrobić ekg ). Tam zrobiono mi ekg i natychmiast po nim
    przewieziono do szpitala. Czy opinia tamtego lekarza, który mnie wtedy
    przyjmował w przychodni może mieć istotny wpływ na decyzję sądu? Czy wpływ
    może mieć opis tamtych wydarzeń w kartotece?

    i Sąd Pracy takową uznał
    mojej żonie.
    Jakie Pańska żona złożyła dokumenty odwołując się do sądu?
    Ja np. myślę, że może zdobyć opinię lekarza, który mnie leczy, w którym
    wyrazi on opinie, że moja niezdolność powstała w momencie przyjęcia mnie do
    szpitala.
    To co napisze 3 biegłych
    sądowych
    lekarzy nie wyrąbie siekierą
    żaden ZUS . Nie bój się wygrać z ZUS-em.
    Bardzo dziękuję za pomoc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!