    From: MIET <G...@b...emaila.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: rekojmia za wade przy zakupie auta (bez)wypadkowego
    Date: Sat, 19 Feb 2005 20:35:14 +0100

    Witam

    Czy ktos moze ma cos wiecej pojecia na temat spraw z tytulu Art.
    556. § 1, a takze Art. 558. § 2 KC? Na umowie bylo wyraznie napisane, ze
    auto jest bezwypadkowe, natomiast w zaprzyjaznionej renomowanej stacji
    kontroli pojadow, z ktorej dostalem dokument ogledzin auta, dowiedzialem
    sie iz jest ono po powaznym wypadku. Dostalem to takze na pismie od
    diagnosty.
    Zaczerpnalem informacji u radcy prawnego oraz innego znajomego prawnika
    praktykujacego. Chcialbym sie upewnic. Moze jest tu ktos, kto zna
    podobna sytuacje?
    Chodzi mi generalnie o to ile ewentualnie w sadzie faktycznie trwaja
    takie sprawy i jakich kosztow moze sie spodziewac osoba, ktora nie
    zechce isc na ugode, a sprzedala faktycznie samochod z wada fizyczna, a
    takze zataila ja podstepnie(?), zapewniajac przy tym, iz auto tej
    istotnej wady nie posiada. Nie wnikam czy wiedziala o tym czy nie. Mogla
    byc nieswiadoma, ale wowczas piszac to na umowie, zapewniala mnie, ze
    tej wady nie ma.
    Z tego, co mi wiadomo nie pisze sie takich rzeczy, bo podpisuje sie
    na siebie swoisty wyrok nie bedac pierwszym wlascicielem. Tak samo nie
    pisze sie, ze poduszki powietrzne sa sprawne, czyz nie?