  • 1. Data: 2004-11-10 17:37:47
    Temat: rekojmia - obnizenie ceny
    Od: "Dawid Milczarek" <d...@w...home.pl_fifarafa_>

    Czy jezeli kupujacemu towar zostal wydany w stanie niezupelnym (np. laptop
    bez obiecanego oprogramowania), a nastepnie ow kupujacy poprosil o
    obnizenie ceny, to czy bedzie mogl nadal obstawac przy swoim (przy
    obnizeniu ceny) nawet wtedy, gdy sprzedawca zaproponuje natychmiastowa
    wymiane towaru na niewadliwy? Chodzi mi o sytuacje, w ktorej nie chce
    skorzystac z wymiany towaru (albo z uzupelnienia go o brakujace lementy),
    tylko chce poprzestac na tym co dostal z jednoczesnym obnizeniem ceny.

    Art. 560. § 1 KC:

    "(...)Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca
    niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie
    wady usunie."

    A co z zadaniem obnizenia ceny?

    Tak mi to nie daje ostatnio spokoju.

    Pozdrawiam