  • 1. Data: 2004-11-10 17:31:57
    Temat: Re: Widnykacja nienależnej faktury
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jarosław Grolik" <g...@c...uj.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:cmtk3d$asm$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Twój błąd, ze się tym przejmujesz. Skoro roszczenie jest oczywiście
    bezzasadne, to raz a skutecznie poinformuj firmę dochodzącą roszczeń i
    czekaj na pozew do sądu. Podejrzewam, ze się nigdy nie doczekasz.

  • 2. Data: 2004-11-10 17:41:35
    Temat: Widnykacja nienależnej faktury
    Od: "Jarosław Grolik" <g...@c...uj.edu.pl>

    Witam.

    Wypadki chodzą parami :-(

    Mam prośbę o pomoc, bo nie wiem co mógłbym jeszcze zrobić.

    Sprawa wygląda w ten sposób.

    W maju 2004 chciałem kupić telefon z aktywacją w sieci plusgsm. W salonie
    firmowym plusa w Krakowie przedstawiłem jako jeden z dokumentów
    potwierdzenie o zameldowaniu. Po tym jak podpisałem umowę pracownik
    powiedział mi , że nie dostane aktywacji jeśli nie wpłacę kaucji. Na to ja
    się nie zgodziłem i poprosiłem o unieważnienie umowy. Pracownik poradził mi
    abym przyniósł zaświadczenie o pobieraniu stypendium doktoranckiego na UJ.
    Następnego dnia już na podstawie zaświadczenia o stypendium podpisano ze mną
    ( bez kaucji ) umowę.

    Po kilku tygodniach otrzymałem dwie faktury , za dwie aktywacje. Po
    telefonie do plusa powiedziano mi iż mam nie płacić tej drugiej faktury, że
    została ona wysłana przez pomyłkę. Tydzień później zadzwoniono do mnie z
    plusa i upewniano się czy mam jedną czy dwie aktywacje.
    Nie dostałem już potem żadnej faktury więc uznałem iż wszystko jest w
    porządku.

    Tydzień temu otrzymałem pismo z firmy windykacyjnej dotyczące niezapłacenia
    przeze mnie w.w. faktury. Zadzwoniłem do plusa i oni kazali mi się nie
    przejmować iż wszystkim się zajmą. We wtorek zadzwoniono do mnie z firmy
    windykacyjnej iż sprawa nadal jest w toku oraz że mam zapłacić fakturę. Tym
    razem poszedłem do salonu firmowego plusa z prośbą o otrzymanie
    potwierdzenia złożenia reklamacji, aby wstrzymać windykacje faktury na czas
    rozpatrywania reklamacji. Pracownik plusa odmówił tłumacząc się iż nie ma
    takich uprawnień. W toku burzliwej rozmowy wyszło iż złożyłem ponownie
    reklamacje tym razem w na piśmi w salonie firmowym. Pracownik wysłał faksem
    kopie tej reklamacji do firmy windykacyjnej. Przy okazji zapewniał mnie iż
    plus wysłał już pismo w sprawie wstrzymania procedury windykacyjnej do firmy
    windykacyjnej.
    Dzisiaj pracownik firmy windykacyjnej powiedział iż nie otrzymał żadnego
    pisma z plusa o wstrzymaniu , tylko ten faks ode mnie , na którym nie
    potrafi odnaleźć pieczątki plusa.

    I tu moje pytanie co mógłbym jeszcze zrobić.

    Pozdrawiam

    Jarosław Grolik

  • 3. Data: 2004-11-10 18:00:47
    Od: "Dawid Milczarek" <d...@w...home.pl_fifarafa_>

    Z checia nic wiecej bym nie robil tylko patrzyl z politowaniem i na to, co
    dalej...

  • 4. Data: 2004-11-10 18:22:23
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jarosław Grolik rzecze:
    [..]
    > I tu moje pytanie co mógłbym jeszcze zrobić.

    1.
    Pisemko do plusa o odszkodowanie w wysokości 25 tys. złotych
    za bezprawne przetwarzonie Twoich danych osobowych - przekazanie ich
    innemu podmiotowi.

    2. Odczekanie miesiąca na brak reakcji

    3. Pozew sądowy.

    4. Po kilku latach zainkasowanie tłustej sumki z odsetkami.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 5. Data: 2004-11-10 18:29:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jarosław Grolik wrote:

    > I tu moje pytanie co mógłbym jeszcze zrobić.

    Fajnie masz - teraz będziesz mógł zażądać od Plusa sporego odszkodowania
    za nielegalne udostępnienie stronie trzeciej Twoich danych osobowych :)

    Poza tym możesz się zabawić skłądając zawiadomienie o popełnieniu przez
    ową firmę windykacyjną przestępstwa w postaci próby wyłudzenia.

  • 6. Data: 2004-11-12 09:15:35
    Od: "Jarosław Grolik" <g...@c...uj.edu.pl>

    Witam.

    > 3. Pozew sądowy.

    Plus tłumaczy się , że nie sprzedał mojej "wierzytelności" firmie
    windykacyjnej. Tamta firma windykacyjna ma im tylko pomóc. Tak twierdzili w
    plusie.
    Twierdzili też , że gdy zorientowali się, że tej faktury nie powinni byli
    wystawić to wycofali z firmy windykacyjnej , a pomimo tego firma
    windykacyjna 4 dni po tym jak "podobno" wycofali moją sprawę dzwonili do
    mnie ponaglając opłacenie wierzytelności.

    Czy to, że plus nie sprzedał wierzytelności tej firmie windykacyjnej, nie
    zmienia faktu , że moje dane zostały przekazane ? Czyli złamany jest Art.23.
    ust.5 ? A poza tym jako, że nie podpisałem ostatecznie umowy z plusem to czy
    nie złamali Art 23 ust.1 ? Poza tym nie wiem czy dobrze mi się wydaje , ale
    przekazanie sprawy firmie windykacyjnej narusza moje dobro osobiste a więc
    również złamali Art. 30. ust 4.

    Nie jestem prawnikiem i na prawie znam się tylko tyle co przeczytam na
    pl.soc.prawo oraz z dziennika ustaw :-) dlatego pytam, bo nie wiem jakie są
    realne szanse uzyskania zadośćuczynienia od plusa?

    Pozdrawiam

    Jarosław Grolik

  • 7. Data: 2004-11-12 09:56:07
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jarosław Grolik rzecze:
    > Plus tłumaczy się , że nie sprzedał mojej "wierzytelności" firmie
    > windykacyjnej. Tamta firma windykacyjna ma im tylko pomóc. Tak twierdzili w

    Buacha cha cha cha cha !!!!!!!

    Weź to na piśmie! Tym gorzej dla nich bo czegoś takiego w ogóle nie
    mieli prawa zrobić.
    Po prostu bezczelnie przekazali - przetworzyli - Twoje dane osobowe
    łamiąc prawo.
    Niech napiszą takie pismo i już w ogóle jest po nich :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 8. Data: 2004-11-12 10:31:17
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Fri, 12 Nov 2004 10:56:07 +0100,
    osoba podpisana: Arek <a...@e...net>
    napisała:
> [...]
    > łamiąc prawo.
    > Niech napiszą takie pismo i już w ogóle jest po nich :)

    Kurcze. Czy ktoś ze znających sie na prawie może mi to
    potweirdzić/zaprzeczyć ? Wg mnie zgodnie z art 31 albo 31 UoDO
    można wynająć podwykonawcę (np. do windykacji) i przekazać mu dane
    osobowe. Ale już 3-cia osoba twierdzi, ze nie. Jak to w końcu jest?

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    The world is coming to an end ... SAVE YOUR BUFFERS!!!

  • 9. Data: 2004-11-15 00:09:31
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    Kamil Jonca wrote:

> [...]
    > można wynająć podwykonawcę (np. do windykacji) i przekazać mu dane
    > osobowe. Ale już 3-cia osoba twierdzi, ze nie. Jak to w końcu jest?

    No to żebyś miał większy mętlik ja dołożę swoje zdanie: można.
    Z tym że nie jest to wtedy _przekazanie_ danych osobowych.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 10. Data: 2004-11-15 07:02:22
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-11-15 01:09 Asmodeusz said the following:
    [...]

    > No to żebyś miał większy mętlik ja dołożę swoje zdanie: można.
    > Z tym że nie jest to wtedy _przekazanie_ danych osobowych.
    No i o to mi chodziło.
    KJ