  • 1. Data: 2004-11-10 17:28:29
    Temat: Zakup mieszkania z przetargu , problem z aktem własności.
    Od: "Asienka" <A...@n...pl>

    Otóż wczoraj wygrałam przetarg na mieszkanie, którego właścicielem jest
    skarb państwa, mieszkanie kupuje na spółkę z moim narzeczonym, płacimy po
    50% wartości, pojawił się problem z aktem notarialnym otóż przelew na wadium
    puściliśmy z konta mojego narzeczonego i pan przewodniczący komisji
    przetargowej powiedział ze niestety właścicielem będzie ten, który przelał
    pieniądze na wadium, Pytanie jest takie jak zrobić żebyśmy razem byli
    właścicielami tego mieszkania, defakto płacimy po 50% wartości.

    P.S
    W życiu różnie bywa

    Pozdrawiam
    Asieńka

  • 2. Data: 2004-11-12 10:33:31
    Od: "Marco" <F...@i...pl>

> [...]
    > pieniądze na wadium, Pytanie jest takie jak zrobić żebyśmy razem byli
    > właścicielami tego mieszkania, defakto płacimy po 50% wartości.

    Widze dwa rozwiązania:
    1) Porozmawiajcie w UM tak żeby wpisali was razem do aktu notarialnego,
    najlepiej z przewodniczącym komisji, nich twoj narzeczony złoży oświadczenie
    ze razem kupujecie ze wspólnych środków 50/50 to mieszkanie,
    2) Niech twoj narzeczony zrobi zaraz po kupnie akt darowizny minus jest
    jeden trzeba bedzie zapłacić 3% podatku od darowizny, no i dodatkowo za wpis
    do ksiegi + nortariusz, nie wiem jak to wygląda kwotowo mysle ze w granicach
    2000 zł powinno sie zamknąć

    Jak sie myle to niech ktoś mnie poprawi

    Pozdrawiam
    Marco