  • 1. Data: 2002-03-04 10:23:51
    Temat: rekojmia -moje boje- po raz ostatni:)
    Od: "PePe" <p...@a...net.pl>

    w ramach rekojmi przysluguje 'odstapienie od umowy albo obnizenie
    wartosci' bla bla bla...

    jak rozumiem to ja mam wybor miedzy tymi dwoma opcjami, ale jak ustala
    sie wysokosc 'obnizenia wartosci'? proponuje go sprzedawca, ja, w drodze
    negocjacji?

    dzieki
    --
    [ pozdrawia pE. ]
    mugole wszystkich krajow...

  • 2. Data: 2002-03-04 14:35:12
    Temat: Re: rekojmia -moje boje- po raz ostatni:)
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 4 Mar 2002, PePe wrote:

    > w ramach rekojmi przysluguje 'odstapienie od umowy albo obnizenie
    > wartosci' bla bla bla...

    Ceny, nie wartości.

    > jak rozumiem to ja mam wybor miedzy tymi dwoma opcjami, ale jak ustala
    > sie wysokosc 'obnizenia wartosci'? proponuje go sprzedawca, ja, w drodze
    > negocjacji?

    Po pierwsze okoliczności mogą narzucać wybór rodzaju świadczenia. Np.
    książka z niezadrukowaną częścią stron jest dla ciebie nieprzydatna nawet
    jeśli zapłacisz za nią mniej.

    Po drugie - owszem, można próbować konsensusu, ale nie ma obiektywnych
    metod obliczania wartości uszkodzonej rzeczy i dlatego w 99% przypadków
    sprzedawcy idą na wymianę (lub naprawę jeśli to wchodzi w grę). Obniżenie
    ceny największą rolę odgrywa przy rzeczach oznaczonych co do gatunku (np.
    gorszej jakości płody rolne w umowie kontraktacji).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.