  • 1. Data: 2009-06-02 10:51:50
    Temat: reklamacje w sklepie sieciowym
    Od: Mamut <c...@g...com>

    Witam
    czy sklep, w tym wypadku Media Markt moze odmowic reklamacji towaru
    podajac jako powo, że nie zostal kupiony w tym oddziale sklepu tylko w
    innym? Aparat kupiony na poludniu Polski a reklamowany w Gdansku.
    Sklep stwierdzil ze po pierwsze nie maja tego towaru na stanie a po
    drugie nie zostal kupiony u nich tylko w innym oddziale i w nim trzeba
    reklamowac towar. Czy maja prawo do tego?
    Srednio sie usmiecha jechac osobie ktora reklamuje ten towar prawie
    700km.
    Co w przypadku, gdy nie maja juz takich aparatow na wymiane ? Maja
    zwrocic pieniazki ?

  • 2. Data: 2009-06-02 11:22:54
    Temat: Re: reklamacje w sklepie sieciowym
    Od: kuba <j...@g...com>

    Mamut pisze:
> [...]
    > drugie nie zostal kupiony u nich tylko w innym oddziale i w nim trzeba
    > reklamowac towar. Czy maja prawo do tego?

    No niestety mają rację. Możesz wysłać pocztą.
    Co do uprawnień - ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    pozdrawiam
    kuba

  • 3. Data: 2009-06-02 11:30:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kuba pisze:

    > No niestety mają rację. Możesz wysłać pocztą.
    > Co do uprawnień - ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    A ja mam inne zdanie na ten temat. Jeśli każdy sklep to osobna firma,
    to zgadzam się, że trzeba reklamować w sklepie, w którym się sprzedało.
    Ale jeśli sprzedawcą jest ten sam podmiot, który prowadzi działalność w
    różnych oddziałach, to reklamację należy zgłosić właśnie do tego
    podmiotu, bez względu na to którą lokalizację wybierzemy.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-06-02 11:50:47
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 02 Jun 2009 13:30:41 +0200, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > to zgadzam się, że trzeba reklamować w sklepie, w którym się sprzedało.
    > Ale jeśli sprzedawcą jest ten sam podmiot, który prowadzi działalność w

    A w przypadku MM zachodzi właśnie taka zależność. Mają wspólny NIP, adres
    siedziby a poszczególne adresy to zwykłe oddziały.

  • 5. Data: 2009-06-02 11:55:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > A w przypadku MM zachodzi właśnie taka zależność. Mają wspólny NIP, adres
    > siedziby a poszczególne adresy to zwykłe oddziały.

    Czyli można reklamować w każdym sklepie, reklamację trzeba składać
    "do sprzedawcy", a nie "w miejscu, gdzie został kupiony produkt".

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-06-02 12:21:54
    Od: BearBag <c...@g...com>

    dzieki za odpowiedz. Mialem podobne zdanie, ze jesli sa jedna firma to
    nie maja prawa splawiac. Ciekawe tylko teraz co zaproponuja bo sprzet
    nie nadaje sie do naprawy a takiego towaru nie maja na stanie. Pewnie
    zwrot pieniazkow.

  • 7. Data: 2009-06-02 12:53:54
    Od: kuba <j...@g...com>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > różnych oddziałach, to reklamację należy zgłosić właśnie do tego
    > podmiotu, bez względu na to którą lokalizację wybierzemy.

    Zerknąłem najpierw na stronę media marktu i nic tam nie znalazłem;
    zerknąłem więc do elektronicznego KRS-u i zobaczyłem, że każdy media
    markt działający w konkretnym mieście jest spółką komandytową. Spółka
    komandytowa zaciąga zobowiązania ze własnym imieniu.

    pozdrawiam
    kuba

  • 8. Data: 2009-06-02 13:51:26
    Od: stebi <m...@n...pl>

    Podpowiem Ci inne rozwiązanie: zareklamuj u producenta w serwisie (jeśli
    masz pod ręką). MM i tak go wyśle do serwisu producenta.

    pozdr.
    stebi