    From: Soulsick <soulsick_ANTY@SPAM_autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: reklamacja, rekojmia, gwarancja...
    Date: Tue, 3 May 2005 11:53:39 +0000 (UTC)

    Witam!

    W archiwum znalazlem 4 strony ;-), przeczytalem 3 razy na glos ustawe
    z 27 lipca 2002 i pewnych rzeczy nie rozumiem.

    Moze tytulem krotkiego wstepu.

    Chodzi o skaner z automatycznym podajnikiem do filmow, znaczy sie,
    wkladam film z aparatu w szczeline, skaner wciaga, skanuje i oddaje. No i
    przestal wciagac - zaczal sie zacinac, podajnik jest kompletnie nie do
    uzycia. Kupilem skaner wlasnie dla tego podajnika, wiec wada jest
    wyjatkowo istotna.

    Zanioslem skaner szedawcy: "popsul sie" ;-). Sprzedawca wytlumaczyl
    mi na czym polega gwarancja producenta, "zewnetrzna", zabralem moj skaner
    i zawiozlem do serwisu. W serwisie polezal tydzien, wrocil naprawiony z
    adnotacja: "Analiza, naprawa, testy podajnika filmu".

    Po tygodniu znowu to samo...
    Na "ucho" brzmi to jakby wrzucac bieg bez sprzegla, tyle ze jest
    "plastikowy". No katastrofa...

    I teraz co ja mam z tym zrobic?

    Wg Kodeksu Cywilnego na ten podajnik po naprawie mam znowu pelny rok
    gwarancji. Wg Ustawy z 27 lipca 2002 moga mi go najwyzej wymienic na nowy
    i wtedy bede miec gwarancje od nowa (dobrze rozumiem, jak do tej pory??).
    Jednak cos mi sie wydaje, ze po prostu bede z tym skanerem jezdzic w kolko
    i bez przerwy do serwisu i zbierac dokumentacje napraw. Wydaje mi sie, ze
    ten model skanera jest zle zaprojektowany i bedzie sie psuc.

    Czy moge cos zrobic poza jezdzeniem co tydzien do serwisu?
    W karcie gwarancyjnej jest podany zakres, okres gwarancji itd... nie ma nic
    odnosnie wymiany/zwrotu.

    Czy ART 560 Kodeksu Cywilnego nie obowiazuje?

    Jakby ktos byl ciekawy:
    EPSON 2580

    --
    pozdrawiam