  • 11. Data: 2003-02-12 20:56:02
    Temat: Re: reklama [PanKOwalski]
    Od: "[sis]" <s...@u...board.usun.pl>

    > o ile sie nie myle to w reklamie "PanKOwalski" wyraznie bylo widac twarz
    > pewnego pana, ktory napewno uzyskal honorarium za udzial w tej
    > reklamie(pewnie tez nazywa sie Kowalski), wiec trudno byloby udowodnic, ze
    > bank korzysta z Twojego nazwiska

    nie zgodze sie :)

    jesli nawet ow model nazywa sie Kowalski, to nie jest podane przy tym jego
    imie. to po pierwsze...

    sam zastanawialem sie niejednokrotnie, czy nie wygralbym tego typu sprawy w
    sadze, bo przyznam, ze jak wchodze do jednego z najbardziej 'ulubionych'
    przeze mnie bankow i gdy w kolejce czekam 30 minut i przy okazji widze, jak
    ten bank wykorzystuje moje nazwisko do reklamy swoich marnych uslug, to az
    mnie trzepie... gdyby to bylo dawne BPH, to nawet bym sie cieszyl, ale
    mniejsza z tym.

    ze zajadliwy nie jestem, to rozwazalem to czysto teoretycznie, ale IMHO
    sprawa jest do wygrania. hmmm... wypadaloby jednak wczesniej zlozyc pismo o
    zaniechanie tego typu praktyk i poczekanie na odpowiedz...

    no a jesli przedmowca sie ze mna nie zgadza, to co, gdyby na ow plakatach
    widnialo: PanKwasniewskiOlek...??? ;)

    pozdrawiam i jestem otwarty na dalsze dyskusje.
    Kamil
    --
    kiss me! i'm polish / 2B||!2B
    http://board.pl/?show=PanKwasniewskiOlek

  • 12. Data: 2003-02-13 12:16:08
    Temat: Odp: reklama [PanKOwalski]
    Od: "Pio" <p...@g...pl>

    No miło że ktoś jest podobnego zdania.
    Myślę że powództwo kilku Kowalskich byłoby już mocniejsze od pojedyńczego.
    Dodatkowo należałoby mieć dowody strat - czyli np. kilku świadków
    którzy potwierdzą że otworzyli konta - pod wpływem impulsu (o ten ma tam
    konto!).
    Potem udowodnić np. że moje nazwisko ktoś kojarzy z twarzą (np. zebrać ze
    100 podpisów
    osób z ulicy że mnie znają i kojarzą z twarzy )
    No i jeszcze udowodnić że srodowisko nas szykanuje - np. w pracy - no jak
    tam panie
    Kowalski? wzbodacił się Pan?
    Ale też szkoda niewspółmierna a ilość Kowalskich tak wielka że żądać od PKO
    byłoby trzeba groszy - bo Sąd by brał pod uwagę to że nastepni by chcieli
    pozywać PKO!
    Tak więc rzecz bardzo chyba zagmatwana i bardziej oparta na odczuciach niż
    paragrafach.
    Ale Masz rację pod względem wykorzystania nazwisk znanych osób - tu się nikt
    nie łudzi
    że te osoby sa na pozycji wygranej. I gdzie tu równość wobec prawa?
    Ale dzięki za zainteresowanie.

  • 13. Data: 2003-02-13 14:16:08
    Od: "[sis]" <s...@u...board.usun.pl>

> [...]
    > 100 podpisów
    > osób z ulicy że mnie znają i kojarzą z twarzy )

    to raczej bezsensu.

    > No i jeszcze udowodnić że srodowisko nas szykanuje - np. w pracy - no jak
    > tam panie
    > Kowalski? wzbodacił się Pan?

    to juz jest argment.

    > Ale też szkoda niewspółmierna a ilość Kowalskich tak wielka że żądać od
    PKO
    > byłoby trzeba groszy - bo Sąd by brał pod uwagę to że nastepni by chcieli
    > pozywać PKO!

    zaraz sie wypowiem.

> [...]
    nikt
    > nie łudzi
    > że te osoby sa na pozycji wygranej. I gdzie tu równość wobec prawa?

    ogolnie to chcialbym troche sprostowac. pienidzy zadnych od PKO-BP bym nie
    wzial - to raczej mnie nie interesuje (a jesli juz ktos by ich pozwal, to
    cieszylbym sie, gdyby zadosc uczynienie bylo przelane na Dom Dziecka).
    natomiast bardzo interesowaloby mnie, gdyby ow bank zaprzestal poslugiwania
    sie moim/naszym nazwiskiem i wymyslil sobie cos innego rownie chwytliwego.
    jak by nie bylo, to wlasnie dzieki poczcie polskiej oraz np. pko, nasze
    nazwisko jest tak popularne...

    biore sobie teraz ksiazke telefoniczna mojego miasta (cos ok. 50.000
    mieszkancow)
    18 Kowalskich / 16 Kowalow
    ale
    Wojcikow - 32, Maczkow i Mazurow - po 12, Kasprzykow - ponad 20, Nowakow -
    ponad 30, Banysiow - ponad 30, Barczykow podobnie

    wlasnie przez takie manewry, stajemy sie (Kowalscy) pospolici... np.
    przyszly pracodawca moze miec podswiadomie juz wyrobione stanowisko 'a,
    kowalski - pewnie przecietniak, nastepne c.v. prosze'...

    wiec - domagalbym sie przede wszystkim nie uzywania _jakiegokolwiek_
    nazwiska przy reklamach, informacjach itd. dawno juz powstal pomysl
    nazywania kogos 'pan iksinski' i 'pani iksinska' - wiec czemu akurat nas sie
    wszyscy czepiaja?

    pozdrawiam,
    Kamil
    --