  • 1. Data: 2002-04-03 09:49:05
    Temat: rejestracja firmy
    Od: "adamS" <s...@e...pl>

    witam

    chce zarejestrowac dzialalnosc - uslugi informatyczne, strony www, serwis
    komputerowy, reklama

    jednak aby zminimalizowac koszty, na razie nie planuje dzialalnosci w lokalu
    tylko w domu
    wpadlem jednak na lepszy pomysl - czemu nie zarejestrowac dzialalnosci
    "bezposrednio u klienta", jest to w moim przypadku mozliwe,wtedy nie
    musislabym placic za lokal lub mieszkanie? jesli nie, to moze chcociaz przy
    jednym z wymienionych przeze mnie rodzajow?

    pytanie 2.
    na poczatku musze sie udac do Krajowego Rejestru Sadowego a potem do Urzedu
    Miasta, czy wystarczy tylko do UM?

    TIA
    adam

  • 2. Data: 2002-04-03 13:38:09
    Temat: Re: rejestracja firmy
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 3 Apr 2002, adamS wrote:

> [...]
    > musislabym placic za lokal lub mieszkanie? jesli nie, to moze chcociaz przy
    > jednym z wymienionych przeze mnie rodzajow?

    Nie ma tak dobrze - przedsiębiorca, nawet ten obnośny, musi mieć stałą
    siedzibę, żeby np. US wiedział gdzie trzymane są księgi podatkowe.

    Nie rozumiem w czym problem - prowadzenie działalności w domu jest to tyle
    korzystne że można sobie włożyć w koszty ułamek czynszu odpowiadający
    stosunkowi powierzchni przeznaczonej na dzgosp do całości (uwaga,
    informacja z niepewnego źródła).

    > pytanie 2.
    > na poczatku musze sie udac do Krajowego Rejestru Sadowego a potem do Urzedu
    > Miasta, czy wystarczy tylko do UM?

    A jesteś spółką handlową?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-03 15:41:11
    Od: "adamS" <s...@e...pl>

    > Nie ma tak dobrze - przedsiębiorca, nawet ten obnośny, musi mieć stałą
    > siedzibę, żeby np. US wiedział gdzie trzymane są księgi podatkowe.

    no tak, podam miejsce przechowywania ksiag ale wtedy nie powinien mi wzrosc
    czynsz prawda?

> [...]
    > korzystne że można sobie włożyć w koszty ułamek czynszu odpowiadający
    > stosunkowi powierzchni przeznaczonej na dzgosp do całości (uwaga,

    kombinuje jak tu zrobic zeby wyszlo legalnie a najtaniej ;)

    Urzedu

    > A jesteś spółką handlową?

    nie

    wielki dzieki za pomoc
    pozdrawiam
    adam

  • 4. Data: 2002-04-03 19:46:15
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "adamS" <s...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > musislabym placic za lokal lub mieszkanie? jesli nie, to moze
    chcociaz przy
    > jednym z wymienionych przeze mnie rodzajow?

    Rejestrując działalność musisz przedstawić "tytuł prawny do lokalu",
    US-owi musisz wskazać miejsce przechowywanie ksiąg rachunkowych.
    W mieszkaniu podwyższone opłaty ponosisz za część bezpośrednio
    związaną z prowadzną działanością (wynikają z różnicy w podatku od
    nieruchomości od powierzchni mieszkalnej a związanej z DG). Możesz za
    to odliczyć procentowo część czynszu i innych opłat za mieszkanie.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 5. Data: 2002-04-04 09:01:17
    Od: "adamS" <s...@e...pl>

    > Rejestrując działalność musisz przedstawić "tytuł prawny do lokalu",
    > US-owi musisz wskazać miejsce przechowywanie ksiąg rachunkowych.

    no wlasnie, wskaze tylko miejsce przechowywania - czy za to czynsz wzrasta?

  • 6. Data: 2002-04-04 09:43:15
    Temat: Odp: rejestracja firmy
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik Stanisław Pikul <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...vogel.pl...
    > Rejestrując działalność musisz przedstawić "tytuł prawny do lokalu",

    Od 01.01.02 nie jest to konieczne nie musisz przedstawiać tytułu prawnego do
    lokalu, UM wierzy na słowo, powinieneś jednak wykazać miejsce prowadzenia
    działalności

    Jest dokładnie tak jak napisałeś.

    Smerf

  • 7. Data: 2002-04-04 23:07:44
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Wed, 3 Apr 2002 21:46:15 +0200, Stanisław Pikul
    <k...@w...pl> napisałbył:

    >Rejestrując działalność musisz przedstawić "tytuł prawny do lokalu",

    Nie musisz.

    >US-owi musisz wskazać miejsce przechowywanie ksiąg rachunkowych.

    Podając je samodzielnie. Nie dostarczasz żadnych dowodów.

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 8. Data: 2002-04-04 23:10:59
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Thu, 4 Apr 2002 11:01:17 +0200, "adamS" <s...@e...pl>
    napisałbył:

    >no wlasnie, wskaze tylko miejsce przechowywania - czy za to czynsz wzrasta?

    Właśnie to przerabiałem z moją spółdzielnią. Panie stwierdziły, że
    jeśli potrzebuję jakiś papier to mam wyznaczyć część mieszkania na
    działalność i zapłacić za tę część dodatkowo 4zł/metr... Chciały
    najmniej 5 metrów czyli 20zł. Ale jednocześnie poinformaowały mnie, że
    jeżeli nie chcę żadnego papieru, to się mam tym nie przejmować, bo
    przecież spółdzielnia ma kilka tysięcy mieszkań i co kto w swoim robi,
    to ich nie obchodzi.

    Ponieważ działalność prowadzę w terenie lub wirtualnie, to na żadnym
    zezwoleniu mi nie zależy, bo sąsiedzi i tak nie wiedzą/nie burzą się.

    Nie wiem jak jest z zaliczaniem czynszu do KUP. Może do tego trzeba
    takiego papiera, a może nie trzeba, jeszcze nie wiem.

  • 9. Data: 2002-04-04 23:35:36
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Apr 2002, adamS wrote:

> [...]
    >+
    >+ no wlasnie, wskaze tylko miejsce przechowywania - czy za to czynsz wzrasta?

    IMO nie. Jakbys zaczął odliczać część kosztów utrzymania
    mieszkania - to byś się "wystawił" (inna sprawa, że
    *mogłoby* - przy większych dochodach - się opłacić).
    Na przechowywanie deklarujesz 2 półki w meblościance :)
    więc jakby co wyjdzie czynsz od 1/5 m^2 podzielony przez
    4 (bo półek jest 8, więc na papiery przypada 1/4) -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-04-05 11:15:52
    Od: "adamS" <s...@e...pl>

> [...]
    >
    > Nie wiem jak jest z zaliczaniem czynszu do KUP. Może do tego trzeba
    > takiego papiera, a może nie trzeba, jeszcze nie wiem.

    no i o to mi chodzilo , dziekuje wszystkim za odpowiedzi