  • 1. Data: 2005-09-08 09:01:28
    Temat: refundacja okularów
    Od: "Karolina" <k...@i...pl>

    Mam pytanie, czy i w jakiej wysokości zrefundować koszty zakupu okularów
    korekcyjnych do komputera dla zatrudnionego pracownika niepełnosprawnego (lekka
    niepełnosprawność). Jest on zatrudniony na pełen etat, wyposażenie jego
    stanowiska zostało zrefundowane ze środków PFRON, częściowo także
    wynagrodzenie. Ostatnio wykonał okresowe badania lekarskie i na postawie
    zaleceń (praca przy komputerze do 4 godzin w okularach korekcyjnych)zakupił
    dwie pary okularów (jedna do chodzenia, druga do komputera). Faktura opiewa na
    kwotę 2.700 PLN. Częściowo zakup okularów został zrefundowany przez PFRON
    (2.200 PLN). Pracownik zwrócił się o refundację pozostałej kwoty. Czy i na
    jakiej podstawie prawnej winniśmy ponieść te koszty?

  • 2. Data: 2005-09-08 10:23:25
    Temat: Re: refundacja okularów
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > kwotę 2.700 PLN

    Prawnikiem ani optykiem nie jestem, ale coś mi się nie chce wierzyć, że
    wybrał najtańsze oprawki do tych okularów...

  • 3. Data: 2005-09-08 12:25:39
    Od: Robert Grabowski <g...@e...pl>

    Karolina wrote:
> [...]
    > kwotę 2.700 PLN. Częściowo zakup okularów został zrefundowany przez PFRON

    Niezły przekręt. Oprawki są chyba złocone.

    Ja kupiłem okulary korekcyjne ze szkłami z tworzywa (lżejsze i droższe),
    ze specjalną powłoką i fajnymi aluminiowymi oprawkami za 275 zł - w tym
    badania lekarskie gratis. Kolega z pracy kupił droższe oprawki, na które
    podobno może siadać i zmieścił się w 600 zł.

    > (2.200 PLN). Pracownik zwrócił się o refundację pozostałej kwoty.
    > Czy i na jakiej podstawie prawnej winniśmy ponieść te koszty?

    Bezczelny typ. Ja bym kopnął go w dupę i to mocno, żeby długo bolało.

    pozdrawiam
    Robert Grabowski

  • 4. Data: 2005-09-08 12:33:27
    Od: Przemyslaw Brojewski <b...@k...p.lodz.pl>

    Robert Grabowski <g...@e...pl> wrote:

> [...]

    > podobno może siadać i zmieścił się w 600 zł.

    > Bezczelny typ. Ja bym kopnął go w dupę i to mocno, żeby długo bolało.

    Ja w kwestii formalnej. Jaka wada wzroku? Bo np. moje szkła
    kosztowały mnie 1200 PLN. 4 lata temu. Koszt oprawek przy tym był
    pomijalny. Plastikowe, utwardzane (a i tak są już do wymiany bo
    porysowane), z blue-blokerem, z bardzo niewielką aberracją chromatyczną
    (poprzednie to był koszmar, nie dało się przez nie patrzeć), -8 dioptri.

    Jak by były jeszcze jakieś cylindry albo inne wynalazki na astygmatyzm,
    to pewnie bym do tych 2700 dobił. Więc sugeruję to sprawdzić. Może
    to rzeczywiście bezczelny typ z trywialną wadą wzroku.

    Przemek.

  • 5. Data: 2005-09-08 13:48:08
    Od: Robert Grabowski <g...@e...pl>

    Przemyslaw Brojewski wrote:
    [...]
> [...]
    > to pewnie bym do tych 2700 dobił. Więc sugeruję to sprawdzić. Może
    > to rzeczywiście bezczelny typ z trywialną wadą wzroku.

    Autor napisał: "lekka niepełnosprawność" i że pracownik zrobił okulary
    po badaniu lekarskim. Czyżby nagle mu się zrobiło te 8 diopri? No chyba,
    że miał wcześniej 7, a teraz ma 7,5.

    pozdarawiam
    Robert Grabowski