  • 1. Data: 2005-09-08 06:39:27
    Temat: umowa przedwstępna w prawie pracy
    Od: "Fil" <f...@b...pl>

    Czy mozna zawrzec z pracownikiem przedwstepna umowe o rozwiazaniu stosunku
    pracy za porozumieniem stron "po okresie trzech lat". Wydaje mi sie, ze nie,
    ale poszukuje dobrego uzasadnienia.

    Pozdrawiam,

    F.

  • 2. Data: 2005-09-12 17:48:57
    Temat: Re: umowa przedwstępna w prawie pracy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Fil napisał(a):
    > Czy mozna zawrzec z pracownikiem przedwstepna umowe o rozwiazaniu stosunku
    > pracy za porozumieniem stron "po okresie trzech lat". Wydaje mi sie, ze nie,
    > ale poszukuje dobrego uzasadnienia.

    Po co zawierać umowę przedwstępną? Można zawrzeć umowę na podstawie
    której stosunek pracy rozwiązuje się za 3 lata o ile jeszcze trwa. Czemu
    nie?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-09-13 07:00:29
    Od: "Fil" <f...@b...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał >
    > Po co zawierać umowę przedwstępną? Można zawrzeć umowę na podstawie
    > której stosunek pracy rozwiązuje się za 3 lata o ile jeszcze trwa. Czemu
    > nie?

    Ano temu, ze wedlug mnie umowa, wedlug ktorej strony zobowiazuja sie
    rozwiazac umowe o prace za porozumieniem stron po kilku latach jest
    niezgodna z art. 8 KP, gdyz nie takiemu ksztaltowaniu praw i obowiazkow
    pracowniczych ma sluzyc instytucja rozwiazywania stosunku pracy za
    porozumieniem stron.

    A pytam, bo sie spotkalem z czyms takim juz zawartym i zastanawiam sie nad
    waznoscia tej czynnosci prawnej.

  • 4. Data: 2005-09-13 13:10:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Fil napisał(a):

> [...]
    > niezgodna z art. 8 KP, gdyz nie takiemu ksztaltowaniu praw i obowiazkow
    > pracowniczych ma sluzyc instytucja rozwiazywania stosunku pracy za

    Instytucja ta służy rozwiązywaniu umowy za porozumieniem stron, więc w
    którym miejscu jest to sprzeczne z art. 8 kp?
    Zresztą przecież ja pisałem nie o zobowiązaniu sie do rozwiązania lecz
    rozwiązaniu w określonym terminie.