  • 1. Data: 2005-09-07 21:03:33
    Temat: odstapienie od automatycznie przedluzajacej sie umowy
    Od: "Vik" <v...@p...onet.pl>

    witam
    rok temu zawarlem umowe na swiadczenie uslug telekomunikacyjnych, umowa
    zawarta byla na 12 miesiecy, w tej umowie jest zapis ze automatycznie
    przeluza sie na nastepne 12 miesiecy i jezeli zerwe wczesniej to musze
    placic kare w wysokosci wielokrotnosci miesiecznego abonametu pozostalego do
    konca trwania przedluzonej umowy. Zastanawia mnie czy prawo do ostapienia od
    umowy w ciagu 10 dni obowiazuje takze przy takich automatycznych
    przedluzeniach ? moze ktos zna jakis patent na roziwzanie takej
    automatycznie przedluzanej umowy

    Pzdr
    Vik

  • 2. Data: 2005-09-07 22:09:19
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Użytkownik "Vik" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:dfnki1

    Zobacz :

    klauzule niedozwolone chyba 385 pkt 2 i nizej . Znajdziesz w googlach
    zrodla .

    J.

  • 3. Data: 2005-09-13 16:50:40
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Vik wrote:
> [...]
    > umowy w ciagu 10 dni obowiazuje takze przy takich automatycznych
    > przedluzeniach ? moze ktos zna jakis patent na roziwzanie takej

    Przede wszystkim warto się zastanowić, czy taki zapis w ogóle jest
    ważny. Jeśli nie, to nie musiałbyś nawet odstępować. Jeśli zatem umowa
    była standardowa (klasyczny wzór, jaki podpisują ze wszystkimi - małe
    szanse żeby było inaczej) i zawarłeś tę umowę jako konsument (czyli jako
    Ty, a nie jako firma), to
    wygląda na to, że Twój kontrahent dopisał Ci tam niedozwoloną klauzulę
    umowną (to takie zapisy, których nie wolno do umów wstawiać, a jak ktoś
    je wstawi i da konsumentowi do podpisu, to to i tak nie ma żadnego
    znaczenia, bo taki zapis będzie nieważny).
    Wygląda zatem na to, że to przedłużenie jest nieważne.
    Na wszelki wypadek jednak dobrze by było, gdybyś z tą swoją umową
    zgłosił się do najbliższego rzecznika konsumentów (powiatowi działają w
    starostwach powiatowych, a miejscy w urzędach miejskich) i poprosił o
    konkretną pomoc w tym, żeby się od Ciebie odczepiono.

    --
    MArta
    m...@N...pl