  • 1. Data: 2005-11-10 19:46:31
    Temat: reforma
    Od: Kimba <k...@i...pl>

    W expose nowego rządu była dziś mowa, że priorytetem rządu jest reforma
    wymiaru sprawiedliwości.
    Czy ktoś z szanownych grupowiczów wie, na czym ma ona polegać ? Co
    będzie zmieniane ? Myślę o aplikacji sądowej, więc warto byłoby
    wiedzieć, czy jeszcze warto.

    Pozdrawiam.

    Monika

  • 2. Data: 2005-11-10 19:53:41
    Temat: Re: reforma
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Kimba" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    >W expose nowego rządu była dziś mowa, że priorytetem rządu jest reforma
    >wymiaru sprawiedliwości.
    > Czy ktoś z szanownych grupowiczów wie, na czym ma ona polegać ?

    Spytaj pana premiera Obermohera co mial na mysli.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2005-11-10 20:39:13
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Kimba wyskrobał(a):
> [...]
    > Czy ktoś z szanownych grupowiczów wie, na czym ma ona polegać ? Co
    > będzie zmieniane ? Myślę o aplikacji sądowej, więc warto byłoby

    Reformę wdraża minister Ziobro. Kilka dni temu telefonicznie zlecił
    zwolnienie kilku ludzi podejrzanych o zabójstwo z aresztu. Jakbyś był
    sędzią, który ten areszt ustanowił, zastanów się jakbyś się w tym momencie
    czuł. Zastanów się też jakbyś się czuł jakbyś był sędzią, który ma osądzić
    tę sprawę.

    Aż się narzuca to, co prokurator Kapusta (Prok. Apelacyjna w Wawie)
    powiedział kiedyś na komisji śledczej chyba ds. Rywina podczas konfrontacji
    z prokuratorem Stefańskim (Prok. Krajowa) pytany czy były naciski w tej
    sprawie "z góry": "Byście nie dzownili tylko wtedy jakby wam z biurek
    telefony pozabierali".

    --
    Bartek Gliniecki

  • 4. Data: 2005-11-10 22:58:37
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Bartek Gliniecki napisał(a):

> [...]
    > sędzią, który ten areszt ustanowił, zastanów się jakbyś się w tym
    > momencie czuł. Zastanów się też jakbyś się czuł jakbyś był sędzią, który

    Jak juz masz przed nazwiskiem SSR to pan Ziobro moze Ci zrobic tyle co
    nic, zwlaszcze ze niebawem go juz nie bedzie na stanowisku tak jak i
    tego calego PiSu i ich LPRowskich i Samoobronowskich poplecznikow.

    Wynika to akurat z przepisow prawa.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2005-11-11 08:11:58
    Od: kimba <k...@i...pl>

    Bartek Gliniecki napisał(a):

> [...]
    > konfrontacji z prokuratorem Stefańskim (Prok. Krajowa) pytany czy były
    > naciski w tej sprawie "z góry": "Byście nie dzownili tylko wtedy jakby

    Widać, że w Prokuraturze nie będzie wesoło. Ale co będą zmieniać w
    sądownictwie ? Czy będzie ograniczony dostęp do tego zawodu ? A może
    szykują się jakieś zmiany w procedurach ?

    Pzdr.

  • 6. Data: 2005-11-11 09:40:14
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    kimba wyskrobał(a):
    > Widać, że w Prokuraturze nie będzie wesoło. Ale co będą zmieniać w
    > sądownictwie ? Czy będzie ograniczony dostęp do tego zawodu ? A może
    > szykują się jakieś zmiany w procedurach ?

    No w sądownictwie ma być "reforma". Cokolwiek to znaczy będzie raczej
    polegało na zwiększeniu liczby sędziów albo innego rodzaju usprawnieniu tak,
    aby sprawy przebiegały szybciej i sprawniej. Oczywiście spowoduje to też
    zmianę procedur.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 7. Data: 2005-11-11 11:52:01
    Od: Kimba <k...@i...pl>

    Bartek Gliniecki napisał(a):
> [...]
    > polegało na zwiększeniu liczby sędziów albo innego rodzaju usprawnieniu
    > tak, aby sprawy przebiegały szybciej i sprawniej. Oczywiście spowoduje

    Czyli nie są znane szczegóły :-( Tylko ogólnikowe zapewnienie, że "coś
    tam zreformujemy" :-(

    Pzdr.

    Monika

  • 8. Data: 2005-11-11 12:22:44
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Bartek Gliniecki napisał(a):
> [...]
    > zwolnienie kilku ludzi podejrzanych o zabójstwo z aresztu. Jakbyś był
    > sędzią, który ten areszt ustanowił, zastanów się jakbyś się w tym

    a jak się czuje sędzia, gdy prokurator zwalnia podejrzanego z aresztu?
    jakaś różnica?

    KG

  • 9. Data: 2005-11-18 22:57:16
    Od: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>

    Kimba napisał(a):

    > Czyli nie są znane szczegóły :-( Tylko ogólnikowe zapewnienie, że "coś
    > tam zreformujemy" :-(

    Podobno sądy maja sądzić przez 24 godziny na dobę. Jak dotąd jednak pan
    Ziobro nie wyjasnił jaka jego zdaniem będzie różnica pomiędzy wydaniem
    wyroku o 3 nad ranem, a wydaniem wyroku o 9 rano.

    --
    Falkenstein

  • 10. Data: 2005-11-19 00:20:16
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Otto von Falkenstein <F...@g...pl> naskrobał/a w

    > Podobno sądy maja sądzić przez 24 godziny na dobę. Jak dotąd jednak
    > pan Ziobro nie wyjasnił jaka jego zdaniem będzie różnica pomiędzy
    > wydaniem wyroku o 3 nad ranem, a wydaniem wyroku o 9 rano.

    Taka, że od trzeciej do dziewiątej można wydać jeszcze kilka innych. :/

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    No HTMLs tags were harmed during production of this message.