  • 1. Data: 2004-10-28 18:00:56
    Temat: realizacja przetergu
    Od: ...@w...pl

    WItam,

    Po wygranym przetargu "zapytanie o cenę", zrealizowaliśmy go 97 %,
    zamówienie obejmowało kilkdziesiąt pozycji, ale okazało się, że w
    przypadku jednej z nich producent poinformował (dostawcę), że
    ten asrtyment jest już nieprodukowany i nie będzie dostępny.
    Zamawiający odebrał pozostałe pozycje, podpisał fakturę i zapłacił.
    Oczywiście nie ma mowy o zapłacie za towar, który nie został mu
    dostarczony i który stanowi około 3 % wartości całego przetargu.
    Zgodnie z umową zamawiający może obciążyć dostawcę odsetkami w
    wysokości 0,2 % należnego wynagrodzenia.

    I teraz mam pytanie, czy w świetle ustawy o zamówieniach publicznych
    istnieje możliwość polubownego załatwienia tego problemu, np. jak ?
    oraz, czy odsetki karne naliczane od przewidzianego umową
    wynagrodzenia dla dostawcy obejmują tylko część niezrealizowaną, czy
    też całą kwotę zamówienia mimo, że 97 % przetargu zostało zrealizowane
    ?

    pozdrawiam,

    Michał

  • 2. Data: 2004-10-29 06:29:03
    Temat: Re: realizacja przetergu
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    ...@w...pl wrote:

> [...]
    > wynagrodzenia dla dostawcy obejmują tylko część niezrealizowaną, czy
    > też całą kwotę zamówienia mimo, że 97 % przetargu zostało zrealizowane

    Wszystko zależy od tego tylko, jakie zapisy zostały zawarte w umowie.
    Jedno tylko jest pewne - Wy zaoferowaliście dostarczenie tego produktu,
    a następnie zamówienia nie zdołaliście zrealizować w całości. A
    zamawiającymi z kolei są zazwyczaj podmioty finansów publicznych, a ich
    z kolei obowiązuje ustawa o finansach publicznych - zaniechanie karnych
    odsetek to zaniechanie należności (art. 138 ust. 1 pkt 1). Spróbować
    negocjować nie zawadzi, ale - powtarzam - podstawowa kwestia to to, jak
    zostały sformułowane zapisy umowne.
    Pozdrowienia