  • 1. Data: 2004-10-28 19:58:23
    Temat: Prawo autorskie
    Od: "Arek" <a...@b...cc>

    Witajcie;

    Postanowiłem być legalny. Mam sporą kolekcję płyt CD, ale niestety głównie
    pirackich kupowanych za dawnych czasów. Jak najtaniej i najprościej
    zalegalizować niektóre z nich? A druga sprawa; mam trochę mp3 i tego słucham
    głównie w samochodzie. Na przykład kolekcję list przebojów Trójki. Znalazłem
    gdzieś w necie informację, że utwory 20 lat po ich pierwszej publikacji
    wolne są od tantiem jeśli nie służą zarobkowi - ale w ustawie o prawie
    autorskim z kolei jest mowa o 70-ciu latach. Jak to jest naprawdę?

    /me LOman

  • 2. Data: 2004-10-29 01:02:55
    Temat: Re: Prawo autorskie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <clrij7$bli$1@node2.news.atman.pl>, Arek wrote:
> [...]
    > pirackich kupowanych za dawnych czasów. Jak najtaniej i najprościej
    > zalegalizować niektóre z nich? A druga sprawa; mam trochę mp3 i tego słucham

    Nie ma sprawdzonego i przyjętego rozwiazania - najprawdopodobniej
    odpowiedź brzmi: sukcesywnie kupując legalne nagrania i niszcząc stare (w
    każdym razie ja tak zrobiłem). Alternatywnie, można by pewnie próbować na
    drodze negocjacji i podpisania umowy z organizacjami zbiorowo
    zarządzającymi prawami autorskimi, czyli ZAIKS i podobne.

> [...]
    > wolne są od tantiem jeśli nie służą zarobkowi - ale w ustawie o prawie
    > autorskim z kolei jest mowa o 70-ciu latach. Jak to jest naprawdę?

    70 lat od śmierci twórcy. Jakie jest źródło tych MPtrójek? Nagrywałeś z
    radia?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-11-11 17:47:27
    Od: "maroko" <m...@h...pl>

    najlepszym wyjsciem jest kupienie wszystkich utworow na legalnych plytach
    nie musisz niszczyc piratow, bo przysluguje Ci kopia bezpieczesntwa od
    kazdego oryginalu, wiec pirat bedzie dla Ciebie taka wlasnie kopia, a co do
    mp3 to rowniez mozesz robic sobie pliki mp3 na wlasny uzytek (np sluchania
    w aucie) z uworow ktore masz z orignalnych legalnych plyt

    tak to widze...

  • 4. Data: 2004-11-11 23:56:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <f...@n...home.net.pl>, maroko wrote:
> [...]
    > kazdego oryginalu, wiec pirat bedzie dla Ciebie taka wlasnie kopia, a co do

    Podasz podstawę prawną?

    --
    Marcin