  • 1. Data: 2004-11-28 19:17:50
    Temat: re:absorbcja wyroku
    Od: "La Carola" <h...@w...pl>

    nie chodzi o żaden gryps ani nabijanie sie z nowicjusza w więzieniu, tylko o
    to,że jak ktoś ma 2 wyroki, to jeden wchłania (absorbuje właśnie ;) drugi...
    mam właśnie ten sam problem, dotyczący szczegółów takiego zabiegu i jak to
    się dokładnie odbywa, bo moje skazane w więzieniu też mnie o to pytają i też
    próbuję to znaleźć...

    wiem na pewno,że chodzi o to,że jak ktoś dostaje wyrok w zawieszeniu,
    powiedzmy na 3 lata i w ciągu tych 3 lat popełni przestępstwo za które
    dostanie karę bezwzględnego pozbawienia wolności (bez zawieszenia) na na
    przykład 10 lat to oczywiście zostają dowieszone te zawiasy, które miał.. i
    powiedzmy,że miał tamtą karę na 2 lata w zawieszeniu..teraz odwiesili mu
    zawiasy i ma jeszcze 10 lat za to następne przestępstwo. całkowita absorbcja
    polega na tym,że mu te 2 lata wkładaja do tych 10 i siedzi 'tylko' te 10.
    ale są przestępstwa i okoliczności, które wykluczają mozliwość zastosowania
    tego. Niestety też jestem na etapie szukania szczegółów, dam znać, jak będę
    coś wiedzieć...

    bo wyrok łączny to coś innego. Łączenie kar jest wtedy gdy ktoś popełni 2
    czy więcej przestępstw przed zapadnięciem wyroku (nawet nieprawomocnego) w
    sprawie o którekolwiek z tych przestępstw. Wtedy jeśli orzeczone są podobne
    kary albo takie, które można połączyć to oblicza się łączną karę (o ile się
    nie mylę art 85 i dalej kk), oczywiście jest mnóstwo warunków i wyjątków ;)

    pozdrawiam
    Karola
    "Są pokusy, z którymi nie można walczyć. Trzeba się odwrócić i uciekać"
    A. Corin

  • 2. Data: 2004-11-28 19:23:20
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    La Carola wrote:
> [...]
    > przykład 10 lat to oczywiście zostają dowieszone te zawiasy, które miał..

    Nie tak oczywiście, ale niech będzie że zostały

> [...]
    > polega na tym,że mu te 2 lata wkładaja do tych 10 i siedzi 'tylko' te 10.

    Nie ma takiej konstrukcji.

    KG

  • 3. Data: 2004-11-28 19:33:50
    Od: "La Carola" <h...@w...pl>

> [...]
    > przykład 10 lat to oczywiście zostają dowieszone te zawiasy, które miał..

    Nie tak oczywiście, ale niech będzie że zostały

    hmmm..moim zdaniem to własnie na tym polega okres próby..odsyłam do
    KK..jeśli ktoś w okresie próby popełni nowe przestępstwo umyślne, sąd
    zarządza wykonanie 'zawieszonej' kary....

> [...]
    absorbcja
    > polega na tym,że mu te 2 lata wkładaja do tych 10 i siedzi 'tylko' te 10.

    no to na czym polega w takim razie absorpcja wyroku? bo ja w takim razie nic
    z tego nie rozumiem..
    chcesz mi powiedzieć, że w ogóle nie ma czegoś takiego jak pochłanianie
    wyroków?
    bo moim zdaniem chyba jednak jest i nawet jeśli coś tam pomieszałam w swoim
    opisie to wydaje mi się że coś takiego istnieje.
    jeśli możesz to podaj pełniejsze informacje na temat tego, jak to się
    wszystko odbywa (niekoniecznie w sytuacji, gdy były zawiasy czy nie) albo
    podaj źródła, gdzie można uzyskać informację....

    pzdr
    K.

  • 4. Data: 2004-11-29 00:37:19
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik La Carola napisał(a) w wiadomości

> [...]
    > wszystko odbywa (niekoniecznie w sytuacji, gdy były zawiasy czy nie) albo
    > podaj źródła, gdzie można uzyskać informację....

    Sama podałaś podstawę prawną - art. 85-86 kk.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-11-29 10:35:08
    Od: "La Carola" <h...@w...pl>

    >Sama podałaś podstawę prawną - art. 85-86 kk.

    chyba jednak nie... art 85 i 86 mówi o łączeniu kar...a łączenie kar ma
    miejsce wtedy kiedy przed zapadnięciem wyroku w jakiejś sprawie popełnia się
    drugie przestępstwo...
    moim zdaniem nie jest to to samo co absorpcja wyroku...
    ale może to ja się mylę...

    K.

  • 6. Data: 2004-11-29 11:14:16
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

> [...]

    > drugie przestępstwo...
    > moim zdaniem nie jest to to samo co absorpcja wyroku...

    Mylisz się. Przy karze łącznej (wyroku łącznym) jest możliwa absorpcja kar,
    kumulacja lub coś pośredniego (to jest zasadą).

    --
    JOHNSON :)