  • 1. Data: 2006-09-04 14:02:39
    Temat: ratunku - developer i nagla zmiana umowy
    Od: Jack <j...@w...pl>

    Witam

    W dniu 23 czerwca podpisalem przedwstepna umowe na zakup mieszkania w
    Bre.locum. W umowie tej zawarte byly terminy wplat itd. 1 rata miala byc
    dokonana 21 lipca. Zlozylem papiery o kredyt w banku i spokojnie
    pojechalem sobie na wakacje. Po przyjezdzie w polowie lipca znalazlem w
    skrzynce nowa umowe, gdzie byla naniesiona zmiana ostatniej raty.
    Uzasadniem bylo bledne naliczenie vat'u. Umowa wygladala identycznie jak
    poprzednio podpisana z identyczna data podpisania 23 czerwiec z
    wyjatkiem tej ostatniej raty. Zanioslem ta umowe do banku ale okazalo
    sie, ze to wydluzy przyznanie kredytu, poniewaz analityk musi rozpatrzec
    sprawe od nowa. W sierpniu gdy juz dostalem promese kredytowa otrzymalem
    rowniez wypowiedzenie umowy przedwstepnej przez brelocum w zwiazku z
    przekroczeniem terminu wplaty 1 raty. I teraz czy developer bre locum
    moze przyslac 2 identyczne umowy z ta sama data i naniesiona tylko mala
    poprawka. Oraz czy to nie upowaznia mnie do dochodzenia swoich racji
    przed sadem. Nadmienie, ze proponuja mi kupno tego samego mieszkania
    tylko juz po cenie 20% wiekszej niz w czerwcu. jak powinienem postapic w
    tym przypadku. Dziekuje z gory za podpowiedzi.

    Jacek

  • 2. Data: 2006-09-04 14:46:41
    Temat: Re: ratunku - developer i nagla zmiana umowy
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > przed sadem. Nadmienie, ze proponuja mi kupno tego samego mieszkania tylko
    > juz po cenie 20% wiekszej niz w czerwcu. jak powinienem postapic w tym
    > przypadku. Dziekuje z gory za podpowiedzi.

    Masz poprzednia umowe? Jest podpisana przez obie strony? No to zadna inna
    umowa Cie nie obchodzi. Jak maja wobec Ciebie jakies roszczenie, to niech
    dochodza swoich praw przed sadem. Zignoruj przyslana nowa umowe i kierujac
    sie stara dokonaj pierwszej wplaty. Bezczelnosc niektorych developerow jest
    porazajaca...

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 3. Data: 2006-09-04 19:18:22
    Od: Jack <j...@w...pl>

    Problem jest gdzie indziej. Przyslanie nowej umowy doprowadzilo do
    przedluzenia sie procedury w banku. A to doprowadzilo do opoznienia w
    przyznaniu kredytu, opoznienia we wplacie 1 raty i rozwiazania z tego
    powodu umowy przedwstepnej. Z tym, ze ja dysponuje 2 rozniacymi sie
    oryginalami z ta sama data zawarcia. Wedlug mnie jest to niedopuszczalne
    antydatowanie. Pytanie brzmi teraz czy ja moge to jakos wykorzystac w
    boju z developerem przed sadem w zwiazku z wypowiedzeniem mi umowy.

    pozdrawiam

    jack

  • 4. Data: 2006-09-04 21:36:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jack" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    Ja bym odwrócił kota do góry ogonem. Przejrzyj te umowy pod kątem skutków
    następującego rozumowania. Zawarliście pierwszą umowę. Drugą, która przyszła
    później potraktowałeś jako wypowiedzenie warunków tej pierwszej. Nie przyjąłeś,
    więc i obowiązku wpłaty raty nie było. Pozostaje Twoje roszczenie do developera
    o naprawę szkody wynikłej z faktu, że wypowiedział tę pierwszą umowę.

  • 5. Data: 2006-09-04 21:54:26
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia Mon, 04 Sep 2006 21:18:22 +0200, Jack napisał(a):

> [...]
    > antydatowanie. Pytanie brzmi teraz czy ja moge to jakos wykorzystac w
    > boju z developerem przed sadem w zwiazku z wypowiedzeniem mi umowy.

    W sumie jakos nie bardzo to widze - jedna z umow jest nie wazna bo jest nie
    podpisana przez ktoras strone, (np. druga umowa, ktora CI przyslali -
    podpisales ja?) albo obie sa wazne - chyba, ze w tej drugiej wypowiedziano
    ta pierwsza :) A jesli obie sa wazne a wypowiedziano tylko jedna to moze
    ciagle jedna obowiazuje :)

    Niemniej jednak wg. mnie raczej trudno bedzie przywrocic umowe bo nie
    wypelniles jednego z jej podstawowych zalozen czyli nie wplaciles raty. A
    developera nie musza obchodzic Twoje problemy z bankiem, oni po prostu wg
    umowy maja otrzymac pieniadze... Chyba troszke zepsules sprawe pokazujac w
    ogole ta druga umowe w banku - skoro CI ja przyslali i nie byla podpisana
    to nawet nie byla wazna - bank dal by Ci kredyt na podstawie pierwszej i
    nie bylo by problemu.

    Nie mniej jednak dziwi mnie takie podejscie ludzi z bre locum bo wlasnie
    sam tam kupuje mieszkanie (pod W-wa) i obsluga byla mila i kompetenta i
    powiedzialbym nawet "wyrozumiala" dla moich problemow kredytowych. No ale
    moze to inny oddzial. A ze od wrzesnia znow podwyzszyli ceny to niestety
    fakt.

    Adam