  • 1. Data: 2004-05-28 17:05:28
    Temat: pzu i oc samochodu
    Od: "alimdul" <a...@p...onet.pl>

    Proszę o pomoc
    Czy coś mi grozi ,jeśli mam niesprawny pojazd(brak przeglądu
    technicznego),który cały czas stoi w garażu,a nie mam oplaconego oc w pzu?Czy
    pzu może żądać zaleglej oplaty-1rok.POjazd nie jest wyrejestrowany.CZy ktoś
    może mi coś podpowiedzieć?

  • 2. Data: 2004-05-28 20:21:02
    Temat: Re: pzu i oc samochodu
    Od: "TJ" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    pzu?Czy
    > pzu może żądać zaleglej oplaty-1rok.POjazd nie jest wyrejestrowany.CZy

    nie, PZU nie zażąda takiej opłaty. Kiedy sprawisz już, ze pojazd bedzie na
    tyle sprawny, zeby go na lawecie przytargać na przegląd techniczny - to
    opłać wcześniej OC i zacznie się liczyć od momentu opłacenia. Teoretycznie
    (podkreslam - teoretycznie) jeżeli ktoś włamie się do Twojego garażu i
    wytoczy pojazd , a następnie w niego wjedzie (przypadkiem) to będziesz
    płacił karę jakies 4 tys za brak OC. Auto nie może nie mieć OC. (bla bla).
    Mowie to bo sam mam auto 33-letnie, które jest robione już od 1.5 roku.
    Dowiadywałem się w PZU jak to jest i naświetlono mi sprawę tak jak
    przytoczyłem wyżej. W momencie gdy auto będzie na tyle działające aby
    przejść przegląd, zapłacę OC, na lawecie przytargam auto (lub zaryzykuje
    dojazd) i po przeglądzie już będzie full legal ;)

    TJ

  • 3. Data: 2004-05-28 21:47:02
    Od: "Piotr D" <p...@h...pl>

    i tu chyba sie kolega myli ale to na 100%to sie dowiem

    Użytkownik "TJ" <N...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c986s0$jft$1@news.onet.pl...

  • 4. Data: 2004-05-29 00:04:46
    Od: "TJ" <N...@p...onet.pl>

    > i tu chyba sie kolega myli ale to na 100%to sie dowiem

    ;) dobry jestes. Nie wiesz ale podważasz. Jak się dowiesz to powiedz. To co
    napisałem pochodzi bezpośrednio ze źródła - czyli z PZU. (wątpię aby
    zmienili przepisy w ciągu ostatniego miesiąca, az tak bardzo Unia chyba nie
    namieszała)...

    TJ

  • 5. Data: 2004-05-29 07:28:37
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "alimdul" <a...@p...onet.pl> napisał:

    >Czy pzu może żądać zaleglej oplaty-1rok.
    Jeśli umowa była zawarta i nie wypowiedziałeś jej w PZU to tak.
    Gorzej jest jeśli nie opłaciłeś poprzednich składek w całości lub od
    upłynął rok, wtedy grozi kara na rzecz UFG (500 euro),

    Artur Golański

  • 6. Data: 2004-05-29 07:59:33
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "TJ" <N...@p...onet.pl> napisał:

    >nie, PZU nie zażąda takiej opłaty.
    Nieprawda, jeśli umowy nie wypowiedział, to zapłaci (z odsetkami),
    ponieważ została automatycznie przedłużona na kolejne 12 m-cy !

    >opłać wcześniej OC i zacznie się liczyć od momentu opłacenia.
    Każdy pojazd zarejestrowany MUSI posiadać polisę OC bez względu czy ma
    badanie czy też nie i czy ktoś go użytkuje, czy stoi "na kołkach".

    >a następnie w niego wjedzie (przypadkiem) to będziesz
    >płacił karę jakies 4 tys za brak OC. Auto nie może nie mieć OC. (bla bla).
    Nie tylko teoretycznie, ale przy najbliższej kontroli (np. z urzędu)
    brak umowy i tak wylezie, a wtedy zapłaci 500 euro za jej brak.

    >przejść przegląd, zapłacę OC,
    Wg ostatnich zapowiedzi od czerwca rusza system CEPIK, który m.in. za
    zadanie ma kontrolę ciągłości ubezpieczeń OC. Pozostaje ci liczyć, że
    sprawy nie wykryją.

    Artur Golański

  • 7. Data: 2004-05-30 14:31:11
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Ale tylko na pierwsze kolejne 12 miesięcy, jeżeli nie opłaci składki, to na
    następne 12 miesięcy nie jest już automatycznie przedłużana.
    Inna sprawa że faktycznie z własnej inicjatywy PZU nie zabiera się łapczywie
    za dochodzenie należności ze składki.
    JaC

  • 8. Data: 2004-05-30 15:46:53
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    " 666" <j...@i...pl> napisał:

    >Ale tylko na pierwsze kolejne 12 miesięcy,
    To "pierwsze" czy "kolejne" ;-P

    >jeżeli nie opłaci składki, to na następne 12 miesięcy nie jest już
    To też wiemy :-)

    >Inna sprawa że faktycznie z własnej inicjatywy PZU nie zabiera się łapczywie
    >za dochodzenie należności ze składki.
    Jasne ;-P Nie dochodzi, bo... są to pieniądze, które im się należą...
    Rozumnię, że wiesz to na pewno jako procownik PZU.

    P.S. Na przyszłość odpowiadaj 'pod' tekstem, a nie 'nad' - netykieta.

    Artur Golański

  • 9. Data: 2004-06-03 18:37:21
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Użytkownik "TJ" <N...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c98jvg$bkf$1@news.onet.pl...

    > ;) dobry jestes. Nie wiesz ale podważasz.

    Ale my wiemy, że piszesz bzdury.

    >Jak się dowiesz to powiedz. To co
    > napisałem pochodzi bezpośrednio ze źródła - czyli z PZU.

    Od sprzątaczki?
    Przeczytaj co napisał Artur. To się nazywa źródło.

    Pozdr
    Leszek

  • 10. Data: 2004-06-07 19:46:50
    Od: "ewa snieg" <y...@g...pl>

    Artur Golanski <A...@w...net.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Artur Golański
    > ja mialam taką samą sorawę,pzu-chcialo kasę za OC,gdu auto stało od
    listopada w garażu-a ubezpieczyłam w lutym,jakaś tam firna ubezpieczeniowa
    chciala nalizac odsetki od listopada.poszłam do innej (agropolisa) i tam bez
    niczego zaczeli naliczać od lutego.
    A tak wogle po co sie trzymać ciągle PZU?????- OC możesz płacić gdziekolwiek
    i tak nic z tego nie masz :)))) lepiej najtaniej i by było na tzw."sztukę"
    pozdrawiam...