  • 1. Data: 2004-02-29 21:11:11
    Temat: Dział spadku
    Od: "XXX" <a...@i...pl>

    Rok temu wraz z matką i dwiema siostrami przyjełam spadek z dobrodziejstwem
    inwentarza po ojcu, w równych częściach. W skład majątku wchodzi
    nieruchomość wolnostojąca i połowa majatku wspólnego rodziców. Moje pytania
    są następujące:
    1. Jaki sposób działu wychodzi taniej umowa notarialna czy ugoda sądowa?
    2. Nie zależy mi na żadnym z przedmiotów z domu ani na samej nieruchomości.
    Czy moge zażądać spłaty od pozostałych spadkobierców?
    3. Jak to wygląda od strony podatkowej? Wiem że jest jakiś okres 5 letni
    kiedy nie można sprzedać nieruchomości aby nie płacić podatku od spadku. Czy
    to ma sie równiez do żądania spłaty części spadku na rzecz spadkobiercy?
    Z góry dziękuje za każdą pomoc.
    Maja