  • 1. Data: 2007-03-23 11:37:04
    Temat: pytanie do notariusza
    Od: "Alina" <a...@b...pl>

    Dzień dobry,
    Mam pytanie odnośnie współwłasności mieszkania. Włascicielami mieszkania są
    matka i dwoje dzieci. Czy jest możliowść notarialnego bądź sądownego
    przeprowadzenia właśności mieszkania wyłącznie na matkę? Czy w takiej sytuacji
    potrzebna jest zgoda ojca dzieci i czy ma znaczenie że rodzice są małżeństem
    lub nie?
    Generalnie, czy taka procedura jest możliwa?

    Pozdrawiam,
    Alina

  • 2. Data: 2007-03-23 13:25:42
    Temat: Re: pytanie do notariusza
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Alina" <a...@b...pl> wrote in message
    > Dzień dobry,
    > Mam pytanie odnośnie współwłasności mieszkania. Włascicielami mieszkania
    > są
    > matka i dwoje dzieci.

    A ojciec nie jest?

    > Czy jest możliowść notarialnego bądź sądownego
    > przeprowadzenia właśności mieszkania wyłącznie na matkę?

    tak, ale matka nie może podpisać tego sama z sobą, więć potrzebny będzie
    sąd.

> [...]
    > małżeństem
    > lub nie?
    > Generalnie, czy taka procedura jest możliwa?

    Jest możliwa, z tym, że nie powiem, ci czy w sądzie będzie potrzebny ojciec,
    czy nie.
    Bo władzę nad dziećmi sprawuje oboje rodziców i pytanie czy zgoda obojga
    jest potrzebna, aby możba było znieść współwłasność.

  • 3. Data: 2007-03-23 14:13:38
    Od: "Alina" <a...@b...pl>

    > A ojciec nie jest?

    Ojciec nie jest właścicielem mieszkania.

    > tak, ale matka nie może podpisać tego sama z sobą, więć potrzebny będzie
    > sąd.

    Czyli rozumiem, że aby wpisać matke jako jedynego właściciela mieszkania
    należy w tej sprawie założyć sprawę w sądzie.

> [...]
    > Bo władzę nad dziećmi sprawuje oboje rodziców i pytanie czy zgoda obojga
    > jest potrzebna, aby możba było znieść współwłasność.

    OK, dziękuje - zastanawiam się czy stan cywilny rodziców ma tez tutaj
    znaczenie.

    Pozdrawiam,
    Alina

  • 4. Data: 2007-03-23 14:59:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 23 Mar 2007 08:25:42 -0500, witek napisał(a):

    > tak, ale matka nie może podpisać tego sama z sobą, więć potrzebny będzie
    > sąd.

    Rozumiem, że dzieci są niepełnoletnie. Zastanawiam się jaka będzie w tym
    wypadku procedura. Zniesienie współwłasności to sąd cywilny, ale zgodę na
    wyzbyciu się majątku niepełnoletniego wydaje sąd rodzinny. Z zasady sądy
    rodzinne nie godzą się w takich wypadkach na umniejszenie majątku
    niepełnoletnich.