  • 1. Data: 2007-03-23 11:25:32
    Temat: Niedopełnienie obowiązku potwierdzenia salda
    Od: "Ernst" <e...@o...pl>

    Witam
    Mam kontrahenta który nie chce potwierdzić mi salda - jest taki obowiązek
    zgodnie z ustawą o rachunkowości art. 26 ust. 1 pkt. 2 - ustawa z dnia 29
    września 1994. Jak można zmusić kontrhentaaby to zrobił? Czy zgłosić to do
    US? Czy US może go w tej sytuacji jakoś ukarać?
    Pzdr
    Erni

  • 2. Data: 2007-03-23 12:11:44
    Od: Andrew <a...@p...pl>

    Ernst napisał(a):
> [...]
    > września 1994. Jak można zmusić kontrhentaaby to zrobił? Czy zgłosić to do
    > US? Czy US może go w tej sytuacji jakoś ukarać?

    A ten kontrahent to aby zobowiązany do stosowania ww ustawy?
    Andrew

  • 3. Data: 2007-03-23 13:56:00
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 23 mar o godzinie 12:25, na pl.soc.prawo, Ernst napisał(a):

    > Mam kontrahenta który nie chce potwierdzić mi salda - jest taki obowiązek
    > zgodnie z ustawą o rachunkowości art. 26 ust. 1 pkt. 2 - ustawa z dnia 29
    > września 1994.

    No i co z tego?
    Kontrahent też "stosuje" rachunkowość?

    > Jak można zmusić kontrhentaaby to zrobił?

    Jeżeli to zwykła os. fiz. na zasadach ogólnych opodatkowana - to POPROSIĆ.

    > Czy zgłosić to do US?

    LOL

    > Czy US może go w tej sytuacji jakoś ukarać?

    Przyślij do mnie "potwierdzenie salda" - będę miał czym tyłek podetrzeć.

  • 4. Data: 2007-03-23 16:41:02
    Od: Michał Kordulewski <z...@p...cy.rot13>

    Ernst napisał(a):
    > Witam
    > Mam kontrahenta który nie chce potwierdzić mi salda

    Nie ma on zapewne obowiązku, choć ma prawo. Ty (jak wynika z postu) masz
    obowiązek i go wypełniłeś przesyłając kontrahentowi owe saldo.

    Nie masz obowiązku zdobyć potwierdzenia. W przypadku braku potwierdzenia
    i jednocześnie braku uwag co do salda możesz przyjąć zgodność salda ze
    stanem faktycznym i taką notkę powinieneś umieścić na wysłanym wyciągu.

    --
    pzdr, Michał Kordulewski