  • 1. Data: 2008-03-07 21:22:53
    Temat: pytanie: czy mam mozliwosc wziasc L4- opieka nad mezem?
    Od: "Faraonka" <rudakocicaNO__@__SPAMpoczta.onet.pl>

    witam
    mam problem
    mam dwoje dzieci, jedno 2,5 drugie pol roku, wybralam juz urlop
    macierzynski, teraz konczy mi sie juz wypoczynkowy, niestety zachorowal maz,
    jest od kilku dni w szpitalu i prawdopodobnie bedzie tam jeszcze ponad
    tydzien, czy w zwiazku z tym mam mozliwosc wziasc L4 na meza jak wroci ze
    szpitala, dzieci chodza do zlobka, prosze o jaka podpowiedz, bo zastanawiam
    sie czy nie wziasc uropu wychowawczego na czas rehabilitacji meza, ale wtedy
    nikt mi nie zaplaci, poniewaz dochod jest wiekszy od przewidzianych w
    rozporzadzeniu, a wtedy zostajemy bez pieniedzy, oprocz zasilku chorobowego
    meza, ale to nie wystarczy na splate kredytu hipotecznego, zycia i
    najwazniejsze na rechabilitacje meza...

    z gory dziekuje za jakakolwiek odpowiedz
    pozdrawiam
    Faraonka

  • 2. Data: 2008-03-07 21:25:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Faraonka pisze:

    > z gory dziekuje za jakakolwiek odpowiedz

    To chyba NTG. To raczej problem ekonomiczny. A poza tym w pierwszej
    kolejności skonsultuj się z meżem.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 3. Data: 2008-03-07 21:57:44
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Faraonka" <rudakocicaNO__@__SPAMpoczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fqsbn8$o3$1@news.onet.pl...
> [...]
    > zasilku chorobowego meza, ale to nie wystarczy na splate kredytu
    > hipotecznego, zycia i najwazniejsze na rechabilitacje meza...
    Z tego co pamiętam to opieka należy się na chorego członka rodziny pod
    warunkiem że nie się nim kto zająć.
    Na 100% możesz wziąść opiekę na męża jeżeli mieszkacie sami.
    jeżeli mieszkacie z którymis z rodziców to zus może się dopatrywać szansy
    opieki nad chorym przez rodzica.

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2008-03-08 07:36:17
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    > To chyba NTG. To raczej problem ekonomiczny. A poza tym w pierwszej
    > kolejności skonsultuj się z meżem.

    sam jestes problem ekonomiczny

  • 5. Data: 2008-03-08 18:34:54
    Od: "rosak" <...@...w>

> [...]
    > zasilku chorobowego meza, ale to nie wystarczy na splate kredytu
    > hipotecznego, zycia i najwazniejsze na rechabilitacje meza...

    Oczywiście że możesz wziąć ZLA czyli popularnie zwane L4 na opiekę nad
    mężem, praktycznie nawet nikomu nie musisz się z niczego tłumaczyć, a już na
    pewno nie lekarzowi, prosisz tylko o zwolnienie i tyle. Nie wyobrażam sobie
    przypadku kiedy pracownik ZUS wchodzi Ci do domu i sprawdza, czy lekarz
    wystawił Ci zwolnienie zgodnie z prawem.
    --
    rosak

  • 6. Data: 2008-03-08 19:44:57
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > sobie przypadku kiedy pracownik ZUS wchodzi Ci do domu i sprawdza, czy
    > lekarz wystawił Ci zwolnienie zgodnie z prawem.

    Takie kontrole - znane mi - wyglądaly troszkę inaczej.
    Mama-nauczycielka idzie na opiekę. Tata- pracownik fizyczny pracuje w firmie
    gdzie 99% pracowników pracuje na zmiany. ZUS prosi jego zakład o wykaz zmian
    w których pracował oraz szkołę o wykaz godzin w których pracować powinna.
    jeżeli czasy pracy się nie pokrywają to opieka jest uznawana za bezzasadną.
    To działa również w drugą stronę. Czyli on na opiece a ona nauczycielka w
    pracy.

    Tak więc nie trzeba nikogo z zusu gościć w domu.

    oczywiście wiem że pytającej chodziło o opiekę nad mężem a nie dzieckiem ale
    piszę to żeby inni sobie zdali sprawę że nie trzeba mieć kontroli w domu
    żeby być skontrolowanym :)

    --
    PawełJ

  • 7. Data: 2008-03-09 06:44:43
    Od: "rosak" <...@...w>

    Użytkownik "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fquqnl$ole$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    >
    > oczywiście wiem że pytającej chodziło o opiekę nad mężem a nie dzieckiem
    > ale piszę to żeby inni sobie zdali sprawę że nie trzeba mieć kontroli w

    Heh, a jednak ZUS potrafi zaskoczyć, tego bym się nie spodziewał :)
    Zastanawiam się tylko, co w przypadku kiedy ZUS ustali że opieka jest
    bezzasadna, przecież lekarz wydal zwolnienie lekarskie, nie ZUS, a decyzji
    lekarza chyba nie mają prawa podważyć?
    Ja często biorę opiekę nad dziećmi, mimo, iż żona nie pracuje i jest w domu.
    Dzieje się tak dlatego, że w tym czasie żona zazwyczaj również jest chora,
    nie za bardzo ma siłę żeby zająć się dziećmi. Tylko Ona żadnego zwolnienia
    nie ma, ani żadnych namacalnych dowodów na to, że dziećmi zająć się nie
    może. Poprostu źle się czuje, twierdzi że to np. zwykłe przeziębienie więc
    nawet do lekarza nie idzie. Co wtedy, ZUS ją zbada żeby stwierdzić czy JA
    faktycznie muszę się opiekować dziećmi bo żona nie może?

    --
    rosak

  • 8. Data: 2008-03-09 09:55:32
    Od: "Dominik" <domikw@kosz_gmail._com>

    Użytkownik "rosak" <...@...w> napisał w wiadomości

> [...]
    > sobie przypadku kiedy pracownik ZUS wchodzi Ci do domu i sprawdza, czy
    > lekarz wystawił Ci zwolnienie zgodnie z prawem.

    Oczywiście żartujesz :) Bez jakiejkowleik dokumentacji uwiarygadniającej
    chorobę członka rodziny dostaniesz od lekarza figę z makiem.

    Dominik