  • 1. Data: 2008-03-07 18:56:34
    Temat: art. 168 Kodeksu Pracy
    Od: gazebo <g...@w...pl>

    Art. 168 mówi o obowiązku wykorzystania zaległego planowanego urlopu do
    końca marca roku następnego za wyjątkiem urlopu na żądanie. A co jeśli
    pracę rozpoczęliśmy 1 grudnia? I teraz pracodawca zmusza nas do
    wykorzystania 2 dni zaległego urlopu, którego w żaden sposób nie
    planowaliśmy. Nie mieliśmy go tak naprawdę w grudniu więc nie mogliśmy
    go planować. Może mogliśmy go sobie żądać a konto ale nie wiem. Czy
    pracodawca może nas zmusić do wykorzystania owych grudniowych 2 dni do
    wykorzystania do końca marca i na jakiej podstawie?

    ---
    gazebo

  • 2. Data: 2008-03-08 00:08:05
    Temat: Re: art. 168 Kodeksu Pracy
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "gazebo" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracodawca może nas zmusić do wykorzystania owych grudniowych 2 dni do
    > wykorzystania do końca marca i na jakiej podstawie?

    No....jestem prosty elektryk, przez płot nie skakałem, ale wydaje mi się
    że odpowiedź jest zawarta w pytaniu: Art. 168 KP !!!!!

    Feromon

  • 3. Data: 2008-03-08 05:49:53
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Feromon pisze:

    > No....jestem prosty elektryk, przez płot nie skakałem, ale wydaje mi się
    > że odpowiedź jest zawarta w pytaniu: Art. 168 KP !!!!!

    Super, to jaka jest twoja odpowiedź?

    --
    The Gnome

  • 4. Data: 2008-03-08 07:11:17
    Od: "Dominik" <domikw@kosz_gmail._com>

    Sam sobie odpowiedziałeś przecież. Pracowałeś miesiąc starego roku, należą
    Ci się z tego tytułu dwa dni urlopu i pracodawca ma prawo żądać od Ciebie
    ich wykorzystania do końca marca nastepnego roku, gdyż jesli tego nie zrobi,
    grozi mu kara.

    Dominik

  • 5. Data: 2008-03-08 07:19:20
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Dominik pisze:
> [...]
    > ich wykorzystania do końca marca nastepnego roku, gdyż jesli tego nie zrobi,

    Ten przepis nie tyczy się urlopu na żądanie co jest wyraźnie zaznaczone
    w art. 168 a za takie ja uważam te dwa dni. Pomijając już fakt, że prawa
    do tego urlopu nabyłem de facto w roku następnym ic chiałbym go
    zaplanować zgodnie z przepisami.

    --
    The Gnome