  • 1. Data: 2007-07-31 17:14:22
    Temat: spółka partnerska - 'wolny zawód'
    Od: "szpinaq" <s...@o...pl>

    Witam,
    Moje pytanie dotyczy spółki partnerskiej.Kontaktowałam się z KRS, ale nie
    uzyskałam jednoznacznej odpowiedzi.
    Jestem psychologiem i chcę założyć spółkę z lekarzem. Partnerami spółki mogą
    być tylko osoby fizyczne uprawnione do wykonywania wolnych zawodów określonych
    w art. 88 kodeksu spółek handlowych, cyt: "Partnerami mogą być adwokaci,
    aptekarze, architekci, biegli rewidenci, brokerzy ubezpieczeniowi, doradcy
    podatkowi, księgowi, lekarze, lekarze stomatolodzy, lekarze weterynarii,
    notariusze, pielęgniarki, położne, radcy prawni, rzecznicy patentowi,
    rzeczoznawcy majątkowi i tłumacze przysięgli. Lista wolnych zawodów jest
    otwarta"
    Bardzo proszę o odpowiedź, jak rozumieć zapis "Lista wolnych zawodów jest
    otwarta"? Czy brak wyszczególnienia "psychologów" oznacza, że definitywnie nie
    może założyć takiej spółki, czy jest jakaś forma "ubiegania się" o uznanie
    zawodu jako "wolny"?
    Proszę o życzliwość i pomoc.

  • 2. Data: 2007-08-01 03:31:33
    Temat: Re: spółka partnerska - 'wolny zawód'