  • 1. Data: 2006-01-30 14:13:48
    Temat: przywrócenie terminu
    Od: log<n...@p...onet.pl>

    Jak przywrócić 5-letni termin przedawnienia żądania z ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-01-30 15:11:34
    Temat: Re: przywrócenie terminu
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    log napisał(a):
    > Jak przywrócić 5-letni termin przedawnienia żądania z ustawy o podatku
    > dochodowym od osób fizycznych.

    Instytucja przywrócenia terminu w zasadzie dotyczy tylko terminów
    procesowych, a nie materialnoprawnych. O co ci chodzi?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-01-30 15:45:48
    Od: log<n...@p...onet.pl>

    Płatnik bezprawnie odprowadził do US zaliczkę na poczet podatku od przychodu,
    który nie podlegał opodatkowaniu. Ponandto zaliczkę potrącił po 10 latach od
    otrzymania przychodu. Dowiedziałem się o tym po 5 latach od potrącenia przez
    płatnika tej zaliczki. Wystąpiłem o korektę PIT-u, lecz zostałem zastopowany 5
    letnim okresem wspomnianego przedawnienia żądania. IS nie wzięła pod uwagę
    dowodów dotyczących bezprawnego odprowadzenia zaliczki.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2006-01-30 16:25:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    log napisał(a):
> [...]
    > letnim okresem wspomnianego przedawnienia żądania. IS nie wzięła pod uwagę
    > dowodów dotyczących bezprawnego odprowadzenia zaliczki.

    A czemu nie zauważyłeś tego wcześniej, było czytać to co dał ci płatnik.
    Przedawnienie ma charakter materialnoprawny i nie można go "przywrócić".