  • 1. Data: 2006-01-30 10:59:51
    Temat: Prawa autorskie - problem
    Od: nijou <s...@p...adres.to.nijou.malpa.go2.pl>

    Witam. Dostałem propozycję stworzenia sloganu reklamowego. Firma
    twierdzi że przekazując im prawa autorskie (majątkowe) muszę za każdym
    razem prosić ich o zgodę na umieszczanie stworzonych przeze mnie
    projektów w moim własnym portfolio. Wydaje mi się, że trochę przesadzili
    - ja im przecież przekazuję tylko prawa autorskie MAJĄTKOWE, czyli do
    komercyjnego zastosowania, a autorskie OSOBISTE zostają na zawsze u mnie
    (bo to ja napisałem) i mam prawo bez pytania kogokolwiek włożyć je sobie
    do portfoio. Kto ma rację?

    nijou

  • 2. Data: 2006-01-30 13:14:16
    Temat: Re: Prawa autorskie - problem
    Od: "MaYkel" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nijou" <s...@p...adres.to.nijou.malpa.go2.pl> napisał w
    wiadomości news:drkrjm$ktl$1@ip-213-17-198-42.netia.com.pl...
> [...]
    > zastosowania, a autorskie OSOBISTE zostają na zawsze u mnie (bo to ja
    > napisałem) i mam prawo bez pytania kogokolwiek włożyć je sobie do

    ty masz racje :)
    podstawa prawna:

    Art. 62. 1. Twórca może w zbiorowej publikacji swych utworów umieścić
    utwory, o których publikację zawarł odrębną umowę.