    From: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: przygoda z Bankomatem
    Date: Wed, 10 Jul 2002 14:57:25 +0200
    Sender: f...@p...onet.pl@412-kam-1.chopin.edu.pl

    Witam!
    Miałem w swoim czasie taką oto przygodę z bankomatem PKO BP. Podczas
    pobierania pieniędzy bankomat kilkakrotnie zgłaszał, że nie może
    zrealizować zlecenia. Myślałem, że zabrakło gotówki i zmniejszałem
    kwotę. Wreszcie dostałem pewną sumę. Po pewnym czasie okazało się, że
    niepobrane kwoty zostały jednak zaksięgowane na koncie. Reklamacja
    została uznana - wyjaśniono mi, że w trakcie operacji następowała
    przerwa w łączności bankomatu z siecią i stąd błąd. Wynika z tego, że
    księgowanie odbywało się przed wypłaceniem pieniędzy, a nie po. W razie
    defektu system zawsze działał więc na niekorzyść klienta.
    Pytanie: czy opisana kolejność operacji księgowanie/wypłata jest
    dopuszczalna? Jakie przepisy regulują te sprawy?
    Piotr