  • 1. Data: 2004-03-17 19:24:06
    Temat: przetargi i nowa ustawa o VAT
    Od: "Michał Lewczuk" <m...@s...com>

    mamy taka sytuacje.

    przetarg zostal zorganizowany w marcu. realizacja jest w maju.
    faktura bedzie wystawiona w maju - czyli jak bedzie obowiazywala nowa ustawa
    o VAT

    czy firma, ktora wygrala przetarg ma obowiazek wystawienia faktury zgodnie
    ze stara ustawa o vat (ktora obowiazywala w momencie rozpisywania przetargu)
    czy moze stosuje nowa ustawe (obowiazujaca w chwili wystawiania faktury)

    przypuszczam, ze obowiauje stara ustawa. ale czy na pewno? i czy sa sposoby
    na zastosowanie nowej ustawy?

    dziekuje z gory za odpowiedzi.

    ML

  • 2. Data: 2004-03-18 10:50:54
    Temat: Re: przetargi i nowa ustawa o VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Mar 2004, Michał Lewczuk wrote:
    >+ przetarg zostal zorganizowany w marcu. realizacja jest w maju.
    [...]
    >+ ze stara ustawa o vat (ktora obowiazywala w momencie rozpisywania przetargu)
    >+ czy moze stosuje nowa ustawe (obowiazujaca w chwili wystawiania faktury)

    IMO liczy się moment powstania obowiązku podatkowego.
    Przecież *wcześniej* VAT się Skarbowi Państwa nie należy :)
    Nie mamy pojęcia za co ta faktura - a na dziś ustawa przewiduje
    całą paczkę możliwości (moment "wydania", moment wystawienia f-ry
    [do 7 lub do 30 dni od wydania !], moment zapłaty [ale nie później
    niż 30 dni od wydania] itp. itd. w tym podatek od zaliczki).
    *Można podejrzewać* że będzie to u ciebie maj, czyli wg przepisów
    "majowych", ale to TY wiesz za co owa f-ra ! :)

    >+ przypuszczam, ze obowiauje stara ustawa.

    A to z jakiego powodu niby ? :)

    No i na deser: to jest NTG. Jest grupa .podatki !
    Zeznaję że:
    - nie przeczytałem "nowej" ustawy o VAT, znaczy: nie przeczytałem
    przepisów przejściowych; z komentarzy prasowych pamiętam że za
    bardzo ich tam nie było :), niemniej *jeśli są* to mogą regulować
    kwestię z pytania
    - jestem tylko szarym podatnikiem (VAT też), nie doradzcą.
    Spytaj na .podatki :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)