  • 11. Data: 2006-07-28 16:25:38
    Temat: Re: przeszukanie mieszkania
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

    > Chyba nie myślisz, że policja mówi "oj chyba kradzione, zabieramy do
    > wyjaśnienia" i zabierają. Jeśli nie masz dokumentów np. na system
    > operacyjny to napewno zabiorą komputer i sprawdzą pod kątem legalności.

    A skąd mam dostać dokumenty na darmowe oprogramowanie, hmm?

  • 12. Data: 2006-07-28 17:15:00
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > witam wszystkich, archiwum juz przejrzalem, jest tam sporo na ten temat
    > ale akurat jednej rzeczy sie nie dopatrzylem. sytuacja jest taka: ktos
    > oskarzyl mnie przykladowo o kradziez treblinki do kombajnu, przyjezdza
    > policja, robia przeszukanie, szukanego zlomu nie ma ale
    > stwierdzaja-jest komputer! pewnie ma windowsa lewego! i zabieraja. moga
    > tak sobie?

    Moga jesli jest uzasadnione podejrzenie, czyli np nie masz orginalnej plytki
    ktora moglbys okazac albo kodu itp. Biegly zbada i powie.

    Generalnie w takich przypadkach chodzi o to, ze policja "nie moze" miec
    nietrafionego przeszukania - to bardzo zle wyglada, opierducha od
    naczelnika, zazalenia zainteresowanych, no i klopoty. Szczegolnie jesli bylo
    to przeszukanie na tzw szmate (na legitymacje), a nie na nakaz, bo wtedy
    odpowiedzialnosc ponosi tek kto nakazal. Raz sam widzialem akta sprawy,
    gdzie gliniarze weszli do domu na szmate i nie trafili - tego czego szukali
    nie bylo (fanty z kradziezy aut). Nie bylo tez komputerow, ani narkotykow,
    wiec co zrobili ? Zakasowali kolesiowi-studentowi chyba z 30 podrecznikow ze
    studiow,ktore mial skserowane i zrobili mu sprawe z ustawy o prawach
    autorskich. No i co ? No i okazalo sie, ze przeszukanie bylo trafione.
    Statystyka zostala zadowolona, naczelnik tez - no bo malo jest spraw z tej
    ustawy, wiec to ladnie wygladalo. Zainteresowani gliniarze dostali nagrody
    za zlapanie kolesia - po 130 zl brutto. A sam koles dostal wyroczek w
    zawiasach i jakas grzywienke. Pewnie go wywalili ze studiow przy okazji, bo
    oczywiscie informuje sie uczelnie o tym ze "poszedl akt oskarzenai w sprawie
    XY". Inna rzecz, ze facet nie byl taki swiety, bo jak sie okazalo mial te
    fanty z kradziezy aut tylko trzymal je w golebniku starego, ale to wyszlo
    duzo pozniej.

    Cezar

  • 13. Data: 2006-07-28 17:27:32
    Od: Marcin <m...@w...pl>

    Cezar napisał(a):
    > oczywiscie informuje sie uczelnie o tym ze "poszedl akt oskarzenai w sprawie
    > XY".

    Na jakiej podstawie?

    pzdr

  • 14. Data: 2006-07-28 17:35:34
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Na jakiej podstawie?

    Nie znasz kpk ? art 21/1

    Cezar

  • 15. Data: 2006-07-28 18:10:56
    Od: " taki sam" <t...@g...pl>

> [...]
    > policja, robia przeszukanie, szukanego zlomu nie ma ale
    > stwierdzaja-jest komputer! pewnie ma windowsa lewego! i zabieraja. moga

    Jestem w identycznej sytuacji.
    Były pracodawca, który nie zaplacił mi ostatniej pencji oskarżył mnie o
    kradzież ćwiczeń. Poniewaz pracodawca nie zapłacił wystąpiłam do sądu pracy.
    W prawie 10 miesięcy od zakończenia pracy, Wieczorem, W przeddzień pierwszej
    rozprawy w sądzie pracy, przyszła do mnie do domu policja i powiedziała że
    pracodaca oskarżył o kradzież ćwiczeń.
    ___Cztrech____ policjantów dokonało przeszukania zachowując się przy tym
    niezwykle arogancko i bezczelnie.
    Żadnych ćwiczeń nie znaleźli, bo ich nie ukradłam, ale zabrali mi komputer,
    oczywiście nie włączali go. Przy okazji uszkodzili drukarkę, która już nigdy
    (gdy kupiłam nowy komputer nie nadawała się do drukowania).

    Była te ewidentna próba zastraszenia mnie bym nie dopominała się o pieniądze
    należne za pracę(1 pensję i odprawę).

    Mimo to prokuratura i sąd umorzyli sprawę zarówno przeciwko skorumpowanej
    bandyckiej policji.

    Czy policjanci mogą ? To nie ważne. Ważne , ze tak jest , i tak robią.
    Więc policji NIE WOLNO wpuszczać do domu.

  • 16. Data: 2006-07-28 18:25:14
    Od: Piotr Biegała <piotr@biegala_SPAM_WON_.pl>

    W dniu pią, 28 lip 2006 o 20:10 GMT taki sam napisał na grupę:

    >Czy policjanci mogą ? To nie ważne. Ważne , ze tak jest , i tak robią.
    >Więc policji NIE WOLNO wpuszczać do domu.

    tak na przyszlosc:
    1. przed przeprowadzeniem przeszukania policjant ma OBOWIAZEK powiedziec
    w jakim celu przybyl i czego szuka, oraz wezwac do wydania tej rzeczy
    2. Dopiero jak powyzsze nie zostanie spelnione - moze przystapic do
    przeszukania
    3. Masz prawo PRZED rozpoczeciem tych czynnosci zawezwac bezstronnego
    swiadka ktory bedzie obserwowal przeszukanie
    4. Polickja ma OBOWIAZEK przeprowadzic przeszukanie z poszanowaniem
    twojego majatku - a nie jak na filmie o rewizji robionej przez Gestapo.

    piotr(szympans)biegala.pl Piotr Biegała

  • 17. Data: 2006-07-28 18:31:46
    Od: " taki sam" <t...@g...pl>

> [...]
    > 4. Polickja ma OBOWIAZEK przeprowadzic przeszukanie z poszanowaniem
    > twojego majatku - a nie jak na filmie o rewizji robionej przez Gestapo.
    teoretyzujesz.
    Tak na przyszłość to ja im nie otworzę drzwi.
    Niech wywarzają.

  • 18. Data: 2006-07-28 18:45:41
    Od: Piotr Biegała <piotr@biegala_SPAM_WON_.pl>

    W dniu pią, 28 lip 2006 o 20:31 GMT taki sam napisał na grupę:

    >teoretyzujesz.
    >Tak na przyszłość to ja im nie otworzę drzwi.
    >Niech wywarzają.

    nie teoretyzuje tylko podaje jak to wyglada od strony prawnej.

    piotr(szympans)biegala.pl Piotr Biegała

  • 19. Data: 2006-07-28 18:54:08
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    "scream" <n...@p...pl> wrote in message

    > Chyba nie myślisz, że policja mówi "oj chyba kradzione, zabieramy do
    > wyjaśnienia" i zabierają. Jeśli nie masz dokumentów np. na system
    > operacyjny to napewno zabiorą komputer i sprawdzą pod kątem legalności.

    No nie mam, zgubilem fakture, nie pamietam gdzie jest. Podobnie nie pamietam
    gdzie mam fakture
    na TV, pralke i lodowke. Tez mi zabiora ?

    Daniel

  • 20. Data: 2006-07-28 18:57:13
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    "Piotr Biegała" <piotr@biegala_SPAM_WON_.pl> wrote in message

    > nie teoretyzuje tylko podaje jak to wyglada od strony prawnej.

    Czyli teoretyzujesz. Kobieta napisala jak to wyglada w praktyce a Ty tu
    teoretyzujesz jak to powinno wygladac.

    Daniel