  • 1. Data: 2006-09-05 17:20:36
    Temat: przestępstwo trwałe - kiedy uniewinniamy...
    Od: "Kacper" <k...@p...usunto.onet.pl>

    witam,
    mam pytanie dotyczace tzw. przestępstw trwałych np. posiadania broni, czy
    znecania
    np. prokurator w ao ustala czasokres przestepstwa na od 1999 do 2005 roku, a
    sąd ustali, iż tak naprawde oskarzony posiadał bron od 2001 roku, to czy Sąd
    skazujac za okres od 2001 do 2005 , jednoczesnie uniewinnia od okresu od
    1999 do 2000, czy po prostu skazuje od 2001 bez żadnego uniewinniania?

    podrawiam
    Kacper

  • 2. Data: 2006-09-05 17:27:14
    Temat: Re: przestępstwo trwałe - kiedy uniewinniamy...
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

    czy Sąd
    > skazujac za okres od 2001 do 2005 , jednoczesnie uniewinnia od okresu od
    > 1999 do 2000, czy po prostu skazuje od 2001 bez żadnego uniewinniania?

    po prostu skazuje

    pzdr
    mk

  • 3. Data: 2006-09-05 17:34:50
    Od: stern <s...@0...pl>

    Kaiser Souza napisał(a):
    > czy Sąd
    >

    > po prostu skazuje

    zmieniając czasokres w wyroku.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 4. Data: 2006-09-05 18:12:31
    Od: "Kacper" <k...@p...usunto.onet.pl>

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości

    > zmieniając czasokres w wyroku.

    ok, dzieki za odpowiedz

    pozdrawiam
    Kacper

  • 5. Data: 2006-09-05 19:01:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości

    > zmieniając czasokres w wyroku.

    Albo i nie zmieniając. Obowiązku takiego nie ma.

  • 6. Data: 2006-09-05 20:52:20
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

    > Albo i nie zmieniając. Obowiązku takiego nie ma.

    Ale jeśli ustali, po przeprowadzeniu dowodów, że może skazać tylko za lata
    2001-2005, to zmienia opis czynu w części dyspozytywnej wyroku. Stan
    faktyczny musi mieć oparcie w materiale dowodowym, przecież trzeba to potem
    uzasadnić ;D

    pzdr
    mk

  • 7. Data: 2006-09-05 22:13:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kaiser Souza" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 2001-2005, to zmienia opis czynu w części dyspozytywnej wyroku. Stan
    > faktyczny musi mieć oparcie w materiale dowodowym, przecież trzeba to potem

    Tyle, że okres popełniania przestępstwa nie zawsze ma znaczenie dla samego
    czynu. No bo jeśli gość posiada bezprawnie broń, to w sumie różnica niewielka,
    czy 5 czy 7 lat. Inaczej, gdy chodzi o znęcanie. Tu już jest różnica, czy znęcał
    się 10 lat, czy kilka miesięcy. W każdym razie co do zasady nie ma takiego
    obowiązku.

  • 8. Data: 2006-09-06 04:05:12
    Od: stern <s...@0...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > już jest różnica, czy znęcał się 10 lat, czy kilka miesięcy. W każdym
    > razie co do zasady nie ma takiego obowiązku.

    413 § 2 pkt 1) kpk - to chyba wskazuje na taki obowiązek.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 9. Data: 2006-09-06 13:35:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > 413 § 2 pkt 1) kpk - to chyba wskazuje na taki obowiązek.

    Chyba nie do końca się rozumiemy. Mnie nie chodzi o to, że w treści wyroku
    możemy sobie pozostawić poprzednie daty, gdy ustalimy że są złe. Chodzi mi o to,
    ze zmiana tego przedziału niekoniecznie co do zasady musi iż w parze ze zmianą
    wysokości kary.

  • 10. Data: 2006-09-07 21:44:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Chyba nie do końca się rozumiemy. Mnie nie chodzi o to, że w treści
    > wyroku możemy sobie pozostawić poprzednie daty, gdy ustalimy że są złe.

    Zmienia opis, bez wątpienia. Opis czynu to nie tylko zachowanie, ale i
    okres w jakim trwało.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam