  • 1. Data: 2006-09-05 13:11:55
    Temat: Re: spółdzielcze czy odrębna własność
    Od: "earl" <e...@p...fm>

    witek napisał(a):

    > 1) spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu.
    >
    > lokal jest własnością spółdzielni. Ty masz prawo do lokalu, które jest
    > zbywalne. Jesteś (lub nie) członkiem spółdzielni i w ramach tego
    > ponosisz opłaty związane z działalnością spółdzielni.
    >

    > 2) odrębna własność. W ramach własności jesteś współwłaścicielem (w
    > ułamkowym procencie proporcjonalnym do wielkości mieszkania) gruntu i
    > budynku na którym stoi blok.
    > Masz takie same prawa do tego jak i spółdzielnia.
    >

    > Na dzień dzisiejszy w nienormalnym świecie nie wiadomo co jest lepsze.
> [...]

    ad. szlag trafiał, na pocieszenie art. 17[18] ust. 1. ustawy o
    spóldzielniach mieszkaniowych: Jeżeli w toku likwidacji,
    postępowania upadłościowego albo postępowania egzekucyjnego z
    nieruchomości spółdzielni, nabywcą budynku albo udziału w budynku
    nie będzie spółdzielnia mieszkaniowa, spółdzielcze własnościowe
    prawo do lokalu przekształca się w prawo odrębnej własności lokalu
    lub we własność domu jednorodzinnego. ;-)))