  • 1. Data: 2003-05-16 09:04:07
    Temat: przeniesienie własności
    Od: "Ondraszek" <s...@W...pl>

    Witam!
    Jak przenieść prawo własności z rodziców na dziecko (testament odpada, można
    łatwo podważyć), najlepiej by było aby pełna własność była przeniesiona
    dopiero po śmierci obojga rodziców, ale dokument na ten temat był już
    sporządzony w tym momencie (i by się go nie dało podważyć). Może ktoś coś
    dokładniej na temat Dożywocia, bo nie bardzo to rozumię. No i oczywiście
    chodzi głównie o minimalizację kosztów

    --
    pozdrawiam
    Ondraszek

  • 2. Data: 2003-05-16 18:34:56
    Temat: Re: przeniesienie własności
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Ondraszek" <s...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dokładniej na temat Dożywocia, bo nie bardzo to rozumię. No i oczywiście

    w twoim stanie ducha to raczej idz do notariusza
    najlepiej mężsczyzny i powiedz o co chodzi,
    wytarguj niższą taksę, np 50% tego co w rozporządzeniu,
    a w ostateczności poradz się prawnika,
    pzdr,
    JarekM

  • 3. Data: 2003-05-16 23:40:09
    Temat: Odp: przeniesienie własności
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik Ondraszek <s...@W...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ba29e3$2d5$...@s...cyf-kr.edu.pl...
    Może ktoś coś
    > dokładniej na temat Dożywocia, bo nie bardzo to rozumię. No i oczywiście
    > chodzi głównie o minimalizację kosztów

    Przez umowe dozywocia wlasciciel nieruchomosci (!) zobowiazuje sie przeniesc
    jej wlasnosc na nabywce, a w zamian nabywca za przeniesienie wlasnosci
    nieruchmosci zobowiazuje sie zapewnic zbywcy dozywotnie utrzymanie.
    Dozywocie wymaga formy aktu notarialnego, wiec pod tym wzgledem koszty sa
    podobne do darowizny, nie wiem tylko jak wyglada sprawa z podatkiem.