  • 1. Data: 2002-05-10 15:24:23
    Temat: przelew
    Od: "petr" <p...@p...onet.pl>

    Witam grupe

    Prosze o pomoc w nastepujacej sprawie:
    Mieszkam w mieszkaniu ktore zakupili moi rodzice i w spoldzielni
    mieszkaniowej oni fuguruja jako wlasciciele. Teraz zakupilem strych nad tym
    mieszkaniem (tzn. umowa kupna jest rowniez na moich rodzicow). Wplaclem
    pierwsza rate z MOJEGO konta za posrednictwem internetu. W tytule naleznosci
    napisalem ze jest to wplata I raty za strych umowa nr ... z dnia .... imiona
    i nazwiska moich rodzicow itp. dane zgodnie z zpisami umownymi.
    No i tu schody - pani wrzeszczy ze kasa musi przyplynac z konta moich
    rodzicow i koniec i tych moich pieniedzy ona nie zaksieguje jako zaplate
    zobowiazan umownych. Ta moja wplata to rzekomo darowizna dla spoldzielni i
    musza od tego odprowadzic podatek itp.
    Poprosilem o podanie podstawy prawnej i uzasadnienia dlaczego nie przyjmie
    tych pieniedzy - odpowiedz: "nie bo nie"
    Bardzo prosze o odpowiedz czy urzednik ma racje w tym przypadku czy nie.
    Moim zdaniem nie wazne skad pieniazki wplyna - byle zobowiazania umowne
    zostaly wypelnione.

    (I tak przy okazji
    jeszcze zapytam: co zrobic z takim urzedasem jazeli odmawia zalatwienia
    czegos tam uzasadniajac "nie bo nie" a nie chce tego dac na pismie ?)

    pozdrawiam
    Piotr Zmuda

  • 2. Data: 2002-05-10 18:20:13
    Temat: Re: przelew
    Od: "mops" <m...@p...of.pl>

    Wpisales w tytule za co jest przelew. A to ze wyslane z twojego konta?
    Nie sadze by mialo to jakiekolwiek znaczenie.
    Baba jest po prostu glupia ale na takie sie trafia niestety w
    instytucjach. Naczesciej to starsze osoby ktore sadza ze sa "nie do
    ruszenia" i "ze one tu rzadza"
    Ja juz dawno nauczylem sie totalnie olewac takie zachowania bo po co
    marnowac sobie nerwy. Kasa zaplacona wiec olej sprawe.
    Co najwyzej to napisz do prezesa spoldzielni skarge za takie
    potraktowanie.

    Z pozdrowieniami
    Mops

    --
    Jutro moze bedzie, wczoraj juz na pewno bylo
    mamy tylko dzien dzisiejszy, zyjmy teraz, zyjmy chwila.

  • 3. Data: 2002-05-11 11:31:28
    Od: "LegiM" <m...@o...pl>

    Stronami umowy są twoi rodzice - z jednej strony oraz spółdzielnia - z
    drugiej.
    Ty w tym układzie jesteś osobą trzecią, ale dla skutecznego wykonania
    zoobowiązania nie ma to żadnego znaczenia. Wierzyciel bowiem nie może
    odmówić przyjęcia świadczenia (czyli zapłaty) od osoby trzeciej, choćbyś
    nawet działał bez wiedzy rodziców.
    Podstawa prawna : art 356 par.2 K.C.

    P.S. Sposób argumentacji przez tą kobietę jest po prostu żenujący. Radzę
    napisać skargę do włądz spółdzielni.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2002-05-11 17:34:41
    Od: "petr" <p...@p...onet.pl>

    Dziekuje pieknie za rzeczowe odpowiedzi.
    W poniedzialek zrobie zadyme w tej dziwnej instytucji.

    pozdrawiam
    Piotr Zmuda