  • 1. Data: 2003-05-26 16:46:55
    Temat: przekształcenie uzytkowania wieczystego w prawo wlasnosci gruntu budowlanego
    Od: "s.k." <s...@w...pl>

    ponawiam pytanko,moze jest ktos zorientowany w temacie???

    Czy osoby prawne maja szanse zalapac sie na przeksztalcenie przed wejsciem
    do unii???
    Czy jest jakas ustawa czy moze projekt???

    jac

  • 2. Data: 2003-05-26 17:41:10
    Od: "Mietek" <m...@p...fm>

    > Czy osoby prawne maja szanse zalapac sie na przeksztalcenie przed wejsciem
    > do unii???
    > Czy jest jakas ustawa czy moze projekt???
    też chciałbym się dowiedzieć, pytałem na pl.misc.budowanie ale bezskutecznie
    projekt był taki:
    http://www.kp.pis.org.pl/aktualnosci/news/2003/2003-
    02-24.htm
    i cos się chyba w cyrku na wiejskiej działo, jakieś artykuły wygooglowałem w
    rzepie ale tam trzeba zapłacić aby dostać login więc na razie liczę na
    grupę
    pozdrawiam
    Mietek

  • 3. Data: 2003-05-26 19:02:46
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "s.k." <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > ponawiam pytanko,moze jest ktos zorientowany w temacie???
    >
    > Czy osoby prawne maja szanse zalapac sie na przeksztalcenie przed wejsciem
    > do unii???
    > Czy jest jakas ustawa czy moze projekt???

    Kochani użytkownicy wieczyści,
    sprawa przekształcania UW we własność jest tak skomplikowana,
    że tego nie da się na grupie załatwić,
    generalnie wszystko zależy od tego, kto, gdzie i co chce przekształcić
    a przede wszystkim na podstawie której ustawy, bo jest ich kilka.
    Jedne ustawy pozwalają na roszenie, inne odwołuja się do woli
    właściciela jedne są dla wszystkich a drugie dla osób fizycznych,
    jeśzcze inna dotyczy ziemi rolnej a też i tzw. ziem odzyskanych.

    Moja opinia jednak jest następująca - w kontekście Unii -
    to jest bez znaczenia, no bo żadna Unia ani żadem "Helmut"
    nic nie zmieni w akualnym stanie prawnym nieruchomości
    w Polsce.

    Ponieważ w tej sprawie już raz pisałem, a temat odżywa,
    i na pewno nikogo nie przekona takie pisanie bez podawania
    art. i Dz.U. poz. itp,
    to doradzam
    wątpiącym udanie się do kancelarii prawnej z
    prośbą o opinię na piśmie.

    Z góry uprzedzam, że opinia będzie mało czytelna, bo takie sa te ustawy.
    Poza tym nie da się udowodnić, że nie ma zagrożenia użytkowników
    wieczystych, no bo jak udowodnić np. że nie jest sie wielbłądem ?

    pzdr,
    JarekM