  • 11. Data: 2002-04-29 12:59:05
    Temat: Re: przekręty pracodawcy
    Od: "Czaplewski" <s...@p...com>

    Oto przykład mobbingu

    aaa_

    Użytkownik "VERTRET" <v...@k...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:aaimf4$djv$2@news.onet.pl...

    > Nie jestem chwilowo pracodawca i tez szukalem, szukam pracy.
    >

    > Ale to nie znaczy, że możesz mnie traktować jak cwaniaczka, który tylko
    kombinuje jak podłożyć
    > szefowi świnię.
    >
    > Tak Cie wlasnie traktuje.
    >
    > Rozumiem, > że według Ciebie firma jest w porządku a to ja jestem taki
    podlec co pragnie

    > Dokladnie

    Gdybym
> [...]
    > Na pzykladzie kolegi widac, co komunisci narobili w glowach biednym
    ludziom.
    > O tym na jakich warunkach pracodawca moze zatrudnic pracownika decyduje
    zawsze rynek a nie jakis
    > kodeks pracy.
    > Jak ten kodeks pracy zbyt utrudnia to obydwie strony staraja sie go
    obejsc.
    > Na takie warunki przystal Twoj kolega a teraz chce winic tylko pracodawce
    >

    > prosiłem przecież o konstruktywne odpowiedzi
    >
    > Bardzo prosze.
    > Naucz sie jakiegos rzadkiego fachu (studia, język, itp) z którą to
    umiejetnoscia bedziesz rozrywany
    > przez pracodawcow.
    > Bedziesz żądał wiecej urlopu niż kodeks pracy przewiduje i Ci gozapisza W
    UMOWIE!
    > Zażądaj "wczasow pod gruszą" i ubezpieczenia na zycie i tez Ci to zapiszą
    W UMOWIE!

  • 12. Data: 2002-04-29 15:29:10
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

    Użytkownik "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:2...@n...onet.pl...
    > >
    > A pracodawca, wzruszony zainteresowaniem sądu da mu stałą umowę, 300%
    > podwyżki i zacznie całować po rękach...
    >
    > W obecnej sytuacji nie jest możliwe, że się zje ciastko (zaskarży
    pracodawcę
    > do sądu) i będzie się miało ciastko (pracę).

    ... a niby dlaczego nie ?
    osobiście znam takie przypadki, że jest to możliwe.

    wracając do ptyania zadanego przez "mortal-a'

    daj spokoj prasie, PIP-owi, itd. itp.
    jedynie Sąd Pracy sprawę wyjaśni szybko, solidnie ... i bez zbędnych
    kosztow.
    Najpierw jednak należy zadać sobie pytanie ... czy to się opłaca.
    Jeżeli za te niby "dzieło" (telefony) pensja wynosi 1000 zł ,
    a najniższe wynagrodzenie 760 zł ... no to wiele się nie wygra-nie warto.
    Ale jeżeli pensja jest mniejsza ... to moim zdaniem gra jest warta świeczki.
    Ludzka godność też ma przecie jakąś wartość ... i chyba nie małą.

    ...a więc pozew do właściwego Sądu Pracy o ustalenie stosunku pracy.
    Sąd w świetle zebranego materiału ustali czy było to dzieło, zlecenie ...
    czy stosunek pracy.
    Jeżeli był to stosunek pracy ... to istnieje taka możliwość, że Sąd uzna
    (w zależności od długości okresu przez jaki praca była świadczona),
    iż obecnie wykonywana jest na czas nieokreślony - a to daje pewne prawa
    wynikające z Kodeksu Pracy.

    > W przypadku mortala jest to jedna z tych sytuacji, na które on może się
    > godzić i dalej pracować w takich warunkach i może się nie godzić i albo
    się
    > zwolnić, albo pójść do PIP'u, sądu i prasy, ale pracy już nie bedzie
    miał -
    > jeśli nie od ręki, to w niedalekiej przyszłosci.
    >

    > Monika

    ... tu się zgadzam ...prędzej czy poźniej (po takiej zagrywce) go wywalą ,
    ale...to nie oznacza, że "w niedalekiej przyszłości" ;
    no i ... będzie miał "stosunek pracy" a więc opłacony ZUS, staż pracy, prawo
    do urlopu, świadczeń socjalnych wynikających z regulaminu pracy ... itp.

    pzdr.
    str

  • 13. Data: 2002-04-29 15:30:52
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

    Użytkownik "mortal" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > chciałem się poradzić grupy w sprawie uczciwości postępowania mojego
    > pracodawcy.
    >
    > Otóż:
    > pracuję w biurze, przy odbieraniu telefonów. Praca jest na umowę o dzieło.
    [...]

  • 14. Data: 2002-04-29 16:16:27
    Od: "VERTRET" <v...@k...onet.pl>

    Użytkownik "Tailer" <t...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    > VERTET - mortal jest chyba dość spokojnym człowiekiem, ale ja go wyręcze i
    > ci to powiem - jesteś dupkiem gościu.

    Czyzbys sie ze mna nie zgadzal???
    A co mu Ty radzisz?

  • 15. Data: 2002-04-30 14:56:43
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 28 Apr 2002 16:48:09 +0200), "Tomasz
    Bednarz" <t...@i...pl> był(a) napisał(a):

    >Poszukaj innej pracy
    >Zglos incydent do sadu pracy
    >Naslij na firme PIP
    >Nielegalnosc oprogramowania zglos do BSA
    >Na prezesa naslij urzad skarbowy
    >Napusc na nich prase
    >
    >a jest duza mozliwosc ze firma przestanie istniec

    i kolejni nieszczęśnicy zostaną bez pracy...

    Skąd się w ludziach bierze taka chęć do dokopania innym?
    Kombat ma pracę, powinien się cieszyć, ale nie! Dowalę pracodawcy, bo
    mi co innego wpisuje na umowę... Kurna, ciesz się że robotę masz, bo
    takich jest coraz mniej.

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 16. Data: 2002-04-30 17:16:09
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

> [...]
    > Kombat ma pracę, powinien się cieszyć, ale nie! Dowalę pracodawcy, bo
    > mi co innego wpisuje na umowę... Kurna, ciesz się że robotę masz, bo

    Jasne ... skacz pod sufit i daj z sie poniżać - świetna rada. Niedobrze mi
    się robi jak czytam tak durne posty.
    Każdy ma prawo do tego żeby walczyć o swoje dobro, tymbardziej kiedy jest
    oszukiwany. A Ty jeśli nie byłeś w jego sytuacji to po co zabierasz w ogóle
    głos skoro nie chcesz pomóc? Wiele jest osób którym praca odpowiada, ale
    warunki są nie do przyjęcia - a to tylko dlatego że nasze prawo spisane jest
    tak a nie inaczej i pracodawcy to wykorzystują.

    Pozdrawiam
    Vicky

  • 17. Data: 2002-04-30 17:17:32
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

    > Czyzbys sie ze mna nie zgadzal???
    > A co mu Ty radzisz?

    ...Żeby dał Ci *PLONK* ...

    Pozdrawiam
    Vicky

  • 18. Data: 2002-04-30 22:35:15
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 30 Apr 2002 19:16:09 +0200), "Vicky"
    <b...@a...pl> był(a) napisał(a):

    >Jasne ... skacz pod sufit i daj z sie poniżać - świetna rada.

    Poniżać? Tym, że na umowie jest coś innego? Czasy są teraz obrzydliwe
    i każdy kobinuje jak może, żeby wyjść na swoje. Dzięki temu, że
    pracodawca zaoszczędzi taką umową, może go zatrudnić i dać mu pracę.

    >Niedobrze mi się robi jak czytam tak durne posty.

    Dokładnie jak mi czytając tak negatywną reakcję w tych cieżkich
    czasach.

    >Każdy ma prawo do tego żeby walczyć o swoje dobro, tymbardziej kiedy jest
    >oszukiwany.

    Ależ nikt JEGO nie oszukuje. Oszukuje i owszem, ale US, a nie
    pracownika. Pracownik ma swoją pracę i podskakuje, bo umowa jest nie
    taka, jak powinna być, ale na właściwej umowie pracownik by tylko
    stracił!

  • 19. Data: 2002-04-30 23:38:25
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

> [...]
    > pracownika. Pracownik ma swoją pracę i podskakuje, bo umowa jest nie
    > taka, jak powinna być, ale na właściwej umowie pracownik by tylko

    ...zapewne moja wypowiedź naruszy zasady netykiety ... ale ...
    mimo wszystko napiszę :
    !!!! pierdolicie Hipolicie !!!!
    od 12 lat jestem pracodawcą ; ... tak durnych postów jeszcze nie
    czytałem.
    Dla uczciwego-rzetelnego-sumiennego pracodawcy ...
    liczy się kolejno:
    1) klient
    2) pracownik
    3) dostawca-hurtownik
    4) potrzeby własne pracodawcy.

    ...oczywiście wszystko musi być oparte na zdrowych-rzetelnych zasadach.

  • 20. Data: 2002-05-01 07:02:56
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

    > Dokładnie jak mi czytając tak negatywną reakcję w tych cieżkich
    > czasach.

    Właśnie ... zapewne byłyby lepsze gdyby nie większość pracodawców.

> [...]
    > pracownika. Pracownik ma swoją pracę i podskakuje, bo umowa jest nie
    > taka, jak powinna być, ale na właściwej umowie pracownik by tylko

    Czy Ty w ogóle myślisz jak piszesz? Zastanów się.
    Skoro umowa nie jest taka jak powinna być tzn że go oszukuje. Może Tobie
    podobałby się taki układ :
    "Ma Pan za długi nos - od jutra Pan nie pracuje" - i nie zrobisz nic. Jeśli
    tak to powodzenia Jego Eminencjo.

    Pozdrawiam
    Basia