  • 1. Data: 2002-04-28 00:28:06
    Temat: Co zamiast dowodu osobistego?
    Od: "Luckydar" <l...@p...onet.pl>

    Witam!
    Pisalem juz kiedys na ten temat i szczerze mowiac nie wiem o co tu do konca
    chodzi. Sprawa wyglada tak, ze pelnoletnia osoba (prawie 19 lat) posiada
    zamiast dowodu osobistego jakies inne dokumenty zastepcze. Ma to zwiazek z
    wyrazeniem lub niewyrazeniem zgody (dokladnie nie wiem) przez jedno z
    rodzicow na otrzymanie tego dowodu. Chodzi o to, ze ten rodzic przebywa w
    wiezieniu i on podpisal jakas zgode, w wyniku ktorej dziecko otrzyma dowod
    osobisty dopiero po ukonczeniu 25 roku zycia. Ma to zwiazek miedzy innymi z
    tym, ze rodzice sa po rozwodzie i chodzi o to, zeby rodzina (bardzo dobrze
    sytuowana) nie musiela placic alimentow na tego z rodzicow, ktory jest
    pozbawiony wolnosci. Prosze o wskazanie przepisow, ktore to reguluja i
    wskazanie praw tego "dziecka" bez dowodu osobistego. Czy to "dziecko" moze,
    ale nie musi zglosic wniosek o wydanie dowodu, czy raczej jest pozbawione
    takiej mozliwosci? Jakie przepisy to reguluja? Byc moze to jest jakas
    "furtka prawna" lub przepisy szczegolne. Nie znam szczegolow, poniewaz ta
    osoba nie ma nawet wgladu do tych dokumentow (ktos je przed nia ukrywa).
    Bardzo prosze o sugestie. O co tu chodzi???

    Pozdrawiam: Luckydar

  • 2. Data: 2002-04-28 07:18:27
    Temat: Re: Co zamiast dowodu osobistego?
    Od: "VERTRET" <v...@k...onet.pl>

    Co piłeś?

  • 3. Data: 2002-04-28 09:39:15
    Od: "Luckydar" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "VERTRET" <v...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co piłeś?

    Nic! To jest fakt i cos tam jest bardzo namieszane z tymi dokumentami. Tylko
    nie wiem co. Dlatego prosze o ROZSADNE sugestie. Kiedy wogole mozna
    wstrzymac lub wydluzyc wydanie dowodu osobistego? Jakie okolicznosci i
    przepisy o tym decyduja (zdrowie psychiczne, ubezwlasnowolnienie...? ).
    Prosze o pomoc.

    Pozdrawiam: Luckydar

  • 4. Data: 2002-04-28 10:14:00
    Temat: Kiedy mozna opoznic uzyskanie dowodu???
    Od: "Luckydar" <l...@p...onet.pl>

    Ja moze zle sformuowalem poprzednie pytanie... Byc moze sprawa z ta zgoda
    rodzicow to tylko wersja oficjalna dla dziecka. Ale na pewno zrobili cos, w
    wyniku czego to "dziecko" nie ma dowodu osobistego i bedzie go mialo po
    ukonczeniu 25 lat. Jakim cudem??? I jak to ma sie do praw takiej osoby bez
    dowodu?

    Pozdrawiam: Luckydar.

  • 5. Data: 2002-04-28 12:50:50
    Od: "Macieju" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Luckydar" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > osobisty dopiero po ukonczeniu 25 roku zycia. Ma to zwiazek miedzy innymi

    Na zdrowy rozum, to jeżeli nie została określona niepoczytalność, albo
    ubezwłasnowolnienie to osobie, która ukończyła 18 lat, rodzice w sprawie
    dowodu mogą mówiąc brzydko naskoczyć, chociaż mogę nie mieć racji.

    Pozdrawiam
    Macieju

  • 6. Data: 2002-04-28 13:54:36
    Od: Michał Stępień <p...@w...pl>

    Macieju <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Na zdrowy rozum, to jeżeli nie została określona niepoczytalność, albo
    > ubezwłasnowolnienie to osobie, która ukończyła 18 lat, rodzice w sprawie
    > dowodu mogą mówiąc brzydko naskoczyć, chociaż mogę nie mieć racji.

    Na zdrowy rozum, to ubezwłasnowolnienie nie ma wpływu na wydanie
    dowodu osobistego. Ubezwłasnowolnienie to prawo cywilne a
    dowód osobisty do prawo administracyjne.

    Poza tym między 18 a 65 rokiem życia obywatel polski ma *obowiązek*
    posiadać dowód osobisty i żadne zgody nie mają na to wpływu.

    A tak marginesie to jak się zadaje pytanie na grupie to wypadałoby
    podać jakieś szczegóły - albo chociaż napisać co się piło.

    --
    * www.dystrybucje.magma-net.pl - sklepik z FreeBSD, QNX i
    z dystrybucjami Linuksa, *4 zł za płytkę !*

  • 7. Data: 2002-04-28 15:26:18
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Luckydar" <l...@p...onet.pl> napisał:

    >Pisalem juz kiedys na ten temat i szczerze mowiac nie wiem o co tu do konca
    >chodzi.
    Wszystko zostało juz raz wyjasnione ! Po co znów zasmiecasz grupe ?
    Osoba pelnoletnia nie potrzebuje niczyjej zgody (w tym takze
    rodzicow), by otrzymac dowod lub paszport.
    Jedynie na wyd. paszportu niepelnoletniemu dziecku potrzebna jest
    zgoda obojga rodziców

    Artur Golański

  • 8. Data: 2002-04-28 17:24:34
    Od: "Luckydar" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Stępień" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Macieju <m...@p...onet.pl> wrote:

    > A tak marginesie to jak się zadaje pytanie na grupie to wypadałoby
    > podać jakieś szczegóły - albo chociaż napisać co się piło.

    Napisalem wszystko co wiem :-( Widze jednak, ze to za malo, bo niektorych
    Grupowiczow wyraznie to bawi, a innych wrecz drazni... :-(((

    Pozdrawiam: Luckydar

  • 9. Data: 2002-04-28 17:34:08
    Temat: W takim razie co jest grane???
    Od: "Luckydar" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Golański" <A...@k...net.pl> napisał w wiadomości

    > Wszystko zostało juz raz wyjasnione ! Po co znów zasmiecasz grupe ?

    Heh... Najmocniej przepraszam, jezeli kogos tym urazilem lub zdenerwowalem.
    Gdybym wiedzial, to bym nie pytal... Jednak to "dziecko" NIE MA DOWODU, a w
    dodatku nie posiada dostepu do tych dokumentow, w ktorych zreszta jest tak
    namieszane, ze nic nie wiadomo.

    > Osoba pelnoletnia nie potrzebuje niczyjej zgody (w tym takze
    > rodzicow), by otrzymac dowod lub paszport.

    To w takim razie co? Rodzinka naklamala temu doroslemu dziecku, ktore w tym
    momencie lamie prawo, nie posiadajac dokumentu tozsamosci??? Ja naprawde
    tego nie rozumiem i dlatego prosze o pomoc.

    Pozdrawiam: Luckydar

  • 10. Data: 2002-04-28 18:03:24
    Temat: Re: Kiedy mozna opoznic uzyskanie dowodu???
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Luckydar" <l...@p...onet.pl> napisał:

    >to "dziecko" nie ma dowodu osobistego i bedzie go mialo po ukonczeniu 25 lat.
    Widziales 25-letnie dziecko (poza tym, gdy spojrzales w lustro) ?
    Nie zasmiecaj grupy !