  • 1. Data: 2007-02-09 08:40:11
    Temat: przekręcone nazwisko w sądzie
    Od: adam158 <a...@o...pl>

    witam 3 lata wstecz było przeprowadzone postepowanie spadkowe w sądzie
    uczestników bylo 10 ale tylko troje sie tym interesowało bo reszta miała
    tylko jakies prawa cos około 1/150 udziału i to olali inie przychodzil
    sad wydał postanowienie odnosnie nieruchomosci uzyskałem wpis do KW
    wszystko niby ok
    teraz jedna z tych osób chciała mi zrobic darowizne tej swojej ułamkowej
    części i okazało sie ze na postanowieniu jest prekręcone nazwisko i wpis
    do kw tez tak jak na postanowieniu czyli tez nieprawidłowo po analizie
    dokumentów okazało sie ze we wniosku o spadek do sądu było zle podane
    nazwisko czyli sad napisał dobrze tylko wnioskodawca zle jak to teraz
    odkręcić
    nazwisko jest przekrecone w stylu kowal w papierach a w rzeczywistości
    kowol
    czy notariusz moze sporządzic akt notarialny czy tzeba cos w sadzie robić

    z góry dzięki
    adam

  • 2. Data: 2007-02-09 09:13:02
    Temat: Re: przekręcone nazwisko w sądzie
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    adam158 napisał(a):

    > nazwisko jest przekrecone w stylu kowal w papierach a w rzeczywistości
    > kowol
    > czy notariusz moze sporządzic akt notarialny czy tzeba cos w sadzie robić

    Najprościej będzie zmienić nazwisko :)
    Można próbować złożyć wniosek o sprostowanie postanowienia sądu o
    stwierdzeniu nabycia spadku, a jak to nie chwyci to art. 679 kpc

    --
    @2007 Johnson

  • 3. Data: 2007-02-09 11:09:02
    Od: adam158 <a...@o...pl>

  • 4. Data: 2007-02-09 11:26:04
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    Wklepujemy w przeglądarkę google.pl i wpisujemy w okienko wyszukiwania
    "kodeks postępowania cywilnego".

    Marcin.

  • 5. Data: 2007-02-09 20:53:05
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Johnson napisał
    > Można próbować złożyć wniosek o sprostowanie postanowienia sądu o
    > stwierdzeniu nabycia spadku, a jak to nie chwyci to art. 679 kpc

    A jak juz cywilny sprostuje, to zlozyc wniosek do sadu
    wieczystoksiegowego o sprostowanie wpisu na podstawie sprostowanego
    postanowienia. Obawiam sie, ze beda jeszcze wymagali jakiegos odpisu
    aktu z USC (urodzenia/ malzenstwa/zgonu)

    pozdrawiam
    Gosia

  • 6. Data: 2007-02-10 07:02:13
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "adam158" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Jeśli znalezienie tego via google przekracza twoje zdolności intelektualne
    to i podanie "na tacy" treści artykułu i tak nic nie da. Nie zrozumiesz.
    Bierz adwokata ;))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 7. Data: 2007-02-10 12:02:20
    Od: "Washko" <w...@w...org>

    On 9 Lut, 12:09, adam158 <a...@o...pl> wrote:

    > no dobrze ale co tam stoi przeciez nie mam w domu kpc

    Art. 679
    § 1. Dowód, że osoba, która uzyskała stwierdzenie nabycia spadku, nie
    jest spadkobiercą lub że jej udział w spadku jest inny niż
    stwierdzony, może być przeprowadzony tylko w postępowaniu o uchylenie
    lub zmianę stwierdzenia nabycia spadku, z zastosowaniem przepisów
    niniejszego rozdziału. Jednakże ten, kto był uczestnikiem postępowania
    o stwierdzenie nabycia spadku, może tylko wówczas żądać zmiany
    postanowienia stwierdzającego nabycie spadku, gdy żądanie opiera na
    podstawie, której nie mógł powołać w tym postępowaniu, a wniosek o
    zmianę składa przed upływem roku od dnia, w którym uzyskał tę możność.

    § 2. Wniosek o wszczęcie takiego postępowania może zgłosić każdy
    zainteresowany.

    § 3. W razie przeprowadzenia dowodu, że spadek w całości lub w części
    nabyła inna osoba niż wskazana w prawomocnym postanowieniu o
    stwierdzeniu nabycia spadku, sąd spadku, zmieniając to postanowienie,
    stwierdzi nabycie spadku zgodnie z rzeczywistym stanem prawnym.

    Pozdrawiam,
    Washko
    http://washko.wordpress.com