  • 1. Data: 2007-02-09 11:43:41
    Temat: Wywozenie zywnosci z Polski do Wielkiej Brytanii - final przedsiewziecia
    Od: "Sel" <s...@W...pl>

    Witam!

    Niedawno pytalem grupowiczow o kwestie prawne, zwiazane z wywozeniem
    samochodem duzej ilosci zywnosci z Polski do Wielkiej Brytanii, na uzytek
    osobisty.

    Choc doszlismy do tego, ze prawo unijne zezwala na to pod warunkiem
    wykazania, ze chodzi wylacznie o uzytek osobisty, to pojawily sie spekulacje
    na temat podejrzliwych lub niezyczliwych celnikow, ktorzy mogliby
    przedsiewziecie utrudnic lub nawet uniemozliwic.

    Sprawa skonczyla sie pomyslnie i cala polska zywnosc, papierosy i alkohol o
    lacznej cenie zakupu ok. 2000 zl, znalazly bezpieczne miejsce u mnie w
    mieszkaniu w Edynburgu.

    Podczas podrozy pewne "problemy" mialem jedynie na granicy z Niemcami. W
    samochodzie bylem sam, a bagaznik i pozostale siedzenia byly wyladowane po
    brzegi. Musialo to wygladac podejrzanie. Kazano mi zjechac na boczny pas,
    przeznaczony do bardziej wnikliwego badania samochodow i zabrano dokumenty.
    Cala kontrola ograniczyla sie jednak wylacznie do zagladniecia do bagaznika
    (z ktorego podczas otwierania wypadl karton papierosow :) ). Nikt sie ani
    nie smial, ani nie pytal o cel podrozy, ani o przeznaczenie zabranych
    produktow. Calosc trwala z 5 minut. Pozniej zadnych komplikacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Sel

  • 2. Data: 2007-02-09 12:30:52
    Od: noname <n...@n...pl>

    Sel napisał(a):
    > Witam!
    >
    > Niedawno pytalem grupowiczow o kwestie prawne, zwiazane z wywozeniem
    > samochodem duzej ilosci zywnosci z Polski do Wielkiej Brytanii, na uzytek
    > osobisty.
    [..]

    a jakby tak wywoził tam większą ilość, ale na sprzedaż? jest to możliwe?
    niby unia i wspólnota handlowa, ale chyba jakies kamienie by były...
    jeśli już dyskusja była prowadzona to proszę o message-id tematu.