  • 1. Data: 2004-09-16 13:00:11
    Temat: przekopanie grobu
    Od: "Małgorzata" <m...@g...pl>

    Prosze o pomoc, porade w nastepujacej sprawie: w ubieglym tygodniu podczas
    przypadkowej wizyty na cmentarzu moja mama odkryla, ze grob (nagrobek) jej
    ojca zniknal, a w tym miejscu zostala pochowana kilka dni wczesniej (sadzac
    po swiezych kwiatach) inna osoba. Dziadek zmarl w 1980 r, nagrobek byl
    zadbany, odwiedzany kilka razy w roku, a w 2000 r. zostala uiszczona nalezna
    oplata na nastepne 10 lat rezerwacji grobu - posiadamy dowod wplaty.
    W odpowiedzi na nasze pismo do proboszcza (cmentarz nalezy do parafii
    rzymsko-katolickiej)wyrazil on ubolewanie z powodu pomylki, jako winnego
    wskazal
    nowego zarzadce cmentarza i zaproponowal: 1)zwrot oplaty z 2000 r. tj. 200
    zl, 2)odprawienie Mszy sw za pamiec dziadka, 3)zwrot kosztow umieszczenia
    tablicy pamiatkowej na ktoryms z nagrobkow innych naszych zmarlych. Nie
    wiemy, czy sie zgodzic, bo nie wiemy jakie kroki prawne trzeba byloby podjac
    w celu wyegzekwowania przeniesienia zwlok pochowanych w grobie dziadka.
    Znalazlam jedynie ustawe, ktora ewidentnie wskazuje na naruszenie prawa przez
    administracje cmentarza, gdyz mimo ze minelo 20 lat od pochowku, grob byl
    zadbany, a nalezne oplaty uiszczane, co wyklucza jego przekopanie.
    Z gory serdecznie dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2004-09-16 13:17:07
    Temat: Re: przekopanie grobu
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Małgorzata napisał:

> [...]
    > administracje cmentarza, gdyz mimo ze minelo 20 lat od pochowku, grob byl
    > zadbany, a nalezne oplaty uiszczane, co wyklucza jego przekopanie.

    Przepraszam , ale nie mam nawet siły grzebać w kodeksach, co by może
    znaleźć jakąś pomoc ... powiem tylko, że osłabiło mnie zupełnie ...

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 3. Data: 2004-09-16 13:21:02
    Od: "Małgorzata" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Przepraszam , ale nie mam nawet siły grzebać w kodeksach, co by może
    > znaleźć jakąś pomoc ... powiem tylko, że osłabiło mnie zupełnie ...

    Witam w klubie...

  • 4. Data: 2004-09-16 17:25:33
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    > Witam w klubie...

    Ok ... prawnie nie wiem jak podejść ... napewno w sposób "pieniacki"
    będzie to skutecznie zrobione ...

    "prasa, telwizja..."

    Jak wymyślę albo odważę się czegoś poszukać więcej się odezwę ... ale
    do tej pory pewnie już ktoś wydali z siebie jakieś rozsądne
    rozwiązanie ...

  • 5. Data: 2004-09-17 02:14:19
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Małgorzata wrote:
> [...]
    > (nagrobek) jej ojca zniknal, a w tym miejscu zostala pochowana kilka
    > dni wczesniej (sadzac po swiezych kwiatach) inna osoba.
    (..)
> [...]
    > kroki prawne trzeba byloby podjac w celu wyegzekwowania przeniesienia
    > zwlok pochowanych w grobie dziadka.(..).

    Nie rozumiem Twojego pytania, -co chcesz uzyskac?

    Co da usuniecie obcych zwłok w byłym grobie dziadka, skoro zwłoki dziadka
    zostały, jak rozumiem, bezpowrotnie stracone?
    Dlaczego zatem miałoby Cie satysfakcjonowac posiadanie pustego grobu?

    Myslę, ze propozycje proboszcza w tej, skądinąd bulwersującej sytuacji sa
    rozsądne,- pomyłki wszedzie się zdarzają, mozna ewentualnie rozważać tylko
    kwestie wysokości i rodzaju odszkodowania.
    --
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.