    From: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przekopanie grobu
    Date: Fri, 17 Sep 2004 04:14:19 +0200

    Małgorzata wrote:
    > Prosze o pomoc, porade w nastepujacej sprawie: w ubieglym tygodniu
    > podczas przypadkowej wizyty na cmentarzu moja mama odkryla, ze grob
    > (nagrobek) jej ojca zniknal, a w tym miejscu zostala pochowana kilka
    > dni wczesniej (sadzac po swiezych kwiatach) inna osoba.
    (..)
    > W odpowiedzi na nasze pismo do proboszcza (cmentarz nalezy do parafii
    > rzymsko-katolickiej)wyrazil on ubolewanie z powodu pomylki, jako
    > winnego wskazal
    > nowego zarzadce cmentarza i zaproponowal: 1)zwrot oplaty z 2000 r.
    > tj. 200 zl, 2)odprawienie Mszy sw za pamiec dziadka, 3)zwrot kosztow
    > umieszczenia tablicy pamiatkowej na ktoryms z nagrobkow innych
    > naszych zmarlych. Nie wiemy, czy sie zgodzic, bo nie wiemy jakie
    > kroki prawne trzeba byloby podjac w celu wyegzekwowania przeniesienia
    > zwlok pochowanych w grobie dziadka.(..).

    Nie rozumiem Twojego pytania, -co chcesz uzyskac?

    Co da usuniecie obcych zwłok w byłym grobie dziadka, skoro zwłoki dziadka
    zostały, jak rozumiem, bezpowrotnie stracone?
    Dlaczego zatem miałoby Cie satysfakcjonowac posiadanie pustego grobu?

    Myslę, ze propozycje proboszcza w tej, skądinąd bulwersującej sytuacji sa
    rozsądne,- pomyłki wszedzie się zdarzają, mozna ewentualnie rozważać tylko
    kwestie wysokości i rodzaju odszkodowania.
    --
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.